Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Plan działalności WPHI Szanghaj na 2016 r., czyli promocja Polski w praktyce.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Adam Ryszkowski | 2016-06-07 07:39:36
plan promocji, wphi szanghaj

Podstawowym celem WPHI Szanghaj jest promocja polskich firm, produktów i technologii na terenie działania Placówki. W roku 2016 plan działalności obejmuje udział w imprezach targowych oraz organizację różnego rodzaju wystąpień poświęconych m.in. promocji polskiej żywności, częściom samochodowym, możliwościom logistycznym naszego kraju, ochronie środowiska, czy też nowym technologiom.

Podstawowym celem WPHI Szanghaj jest promocja polskich firm, produktów i technologii na terenie działania Placówki. Powierzone nam zadania realizujemy dwutorowo:

- na podstawie zaakceptowanego planu działalności, który obejmuje organizację i udział w targach lub seminariach branżowych

- odpowiadając na bieżące potrzeby zarówno polskich firm / instytucji otoczenia biznesu jak i strony chińskiej

W roku 2016 plan działalności obejmuje udział w imprezach targowych (zakładka kalendarz targów\WPHI uczestniczy) oraz organizację różnego rodzaju wystąpień poświęconych m.in. promocji polskiej żywności, częściom samochodowym, możliwościom logistycznym naszego kraju, ochronie środowiska, czy też nowym technologiom. W roku 2016 kluczowym wydarzeniem będą największe w Azji targi żywności SIAL w Szanghaju (maj), na których Polska będzie „gościem honorowym”. Kolejnym istotnym wydarzeniem są targi artykułów konsumpcyjnych w Ningbo (czerwiec). Władze tego miasta zostały wyznaczone do rozwijania współpracy z krajami Europy Środkowej i Wschodniej i z tego powodu, targi te są obudowane dodatkowymi wydarzeniami dotyczącymi m.in. współpracy regionalnej, inwestycji, edukacji i szkolnictwa, turystyki i kultury. Z wydarzeń w których bierzemy udział zamieszczamy krótkie sprawozdanie w „Aktualnościach”.

Istotne znaczenie dla działalności Placówki mają także przyjazdy przedsiębiorców z Polski, zarówno te indywidualne, jak i w ramach zorganizowanej grupy. WPHI Szanghaj pomaga takie przyjazdy zaplanować, zorganizować i przeprowadzić już podczas pobytu w Chinach. Jednym z istotnych kierunków wsparcia, jakie oferuje WPHI Szanghaj, jest także pomoc w nawiązywaniu kontaktów handlowo - inwestycyjnych w regionie.

WPHI Szanghaj odpowiada także na zapotrzebowanie strony chińskiej co do informacji o Polsce i jej ofercie. Z tego też powodu jesteśmy często zapraszani na różnego rodzaju seminaria, warsztaty, konferencje i dyskusje panelowe, gdzie promujemy te aspekty naszego kraju oraz działalność tych polskich przedsiębiorstw, które są zgodnie z profilem wydarzenia.

Rozwój współpracy gospodarczej z ChRL zależy w zasadniczej mierze od aktywności przedsiębiorców, głównie z sektora małych i średnich firm. Udany udział Polski w Wystawie Światowej Expo 2010 bez wątpienia przybliżył wielu polskim zrzeszeniom gospodarczym i indywidualnym podmiotom specyfikę Chin, kraju odległego geograficznie i kulturowo od Polski, ale oferującego szereg możliwości dla firm z naszego, coraz bardziej również w zakresie eksportu towarów.

Jesteśmy otwarci na otrzymywanie od przedsiębiorców materiałów promujących usługi/produkty, które wykorzystujemy następnie w naszej działalności (np. poprzez zamieszczenie chińskiego tłumaczenia na chińskiej podstronie WPHI)

Zachęcamy do włączenia się firm w działalność handlowo - inwestycyjną na rynku chińskim oraz do aktywnego poszukiwania możliwości nawiązywania kontaktów z partnerami z ChRL.

Proponujemy polskim eksporterom zainteresowanie się rynkiem chińskim. Rośnie konsumpcja w coraz większej liczbie chińskich aglomeracji, co jest efektem transformacji w polityce gospodarczej kraju. Warto wspomnieć, iż wartość polskiego eksportu do Chin w latach 2008 – 2014 uległa podwojeniu. Szukamy nowych nisz rynkowych dla polskiego eksportu wynikających np. z liberalizacji polityki demograficznej, urbanizacji kraju, większej troski o ochronę zdrowia Chińczyków, w tym starszego pokolenia czy rosnącej świadomości w odniesieniu do zdrowej żywności czy troski o środowisko naturalne.

Warto wspomnieć, iż w 2015 roku skierowaliśmy do bazy Portalu Promocji Eksportu ponad 800 zapytań z chińskich firm potencjalnie zainteresowanych importem z Polski i poszukujących partnerów / źródeł zakupów w naszym kraju.

Wszystkie elementy, o których piszemy, znaleźć można w promocyjnej ofercie placówki na kolejne dwanaście miesięcy. Zwracamy uwagę, iż poza promocją we wiodących ośrodkach miejskich regionu (Szanghaj bądź Nankin) coraz częściej pracownicy WPHI uczestniczą w imprezach promocyjnych w mniejszych ośrodkach kraju, gdzie również odnotowujemy rosnący popyt na towary z importu (w tym np. artykuły spożywcze). Warto zaznaczyć, iż „te mniejsze ośrodki” to skupiska ludności liczące po 3 – 6 milionów mieszkańców.

Sugerujemy skorzystanie z propozycji i wsparcia Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji w Szanghaju.