Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Chińczycy radzą, jak sprzedawać towary luksusowe na krajowym rynku

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Użytkownik | 2015-12-22 09:36:03
polska, chiny

Popularny anglojęzyczny dziennik Chiny Daily postanowił doradzić zagranicznym producentom i eksporterom, jak należy prowadzić sprzedaż towarów luksusowych w Chinach, gdy poziom sprzedaży spada.

Po tym, jak chińskie władze wprowadziły szereg inicjatyw mających na celu przeciwdziałanie korupcji i rosnących wydatków w sektorze publicznym, na spadek poziomu sprzedaży uskarżają się liczni producenci sektora towarów luksusowych - zegarków, wina, luksusowych pojazdów oraz biżuterii. Ta ostatnia grupa jest bez wątpienia licznie reprezentowana przez polskich eksporterów biżuterii bursztynowej.

Dziennikarze Chiny Daily są zdania, że zagraniczni producenci i eksporterzy towarów luksusowych powinni być bardziej elastyczni, co w tym przypadku oznacza obniżenie cen na swoje towary. W krótkim terminie będzie się to niewątpliwie wiązało ze spadkiem przychodów, lecz w dłużeszej perspektywie doprowadzi do zwiększenia poziomu obrotów, rozbudowy sieci dystrybucji i ewentualnie zwiększenia udziału w rynku.

Zdaniem dziennikarzy znaczący spadek tempa wzrostu sprzedaży wynika z kilku powodów, m.in. słabego przywiązania do danych marek wśród kupujących, niskiego poziomu obsługi w punktach sprzedaży, słabo rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zbyt wysokiej, bo sięgającej od 50 do 100 procent, różnicy w cenach na dane produkty między Chinami, a krajami europejskimi i Stanami Zjednoczonymi.

Zawyżanie cen ma brać się z przekonania producentów towarów luksusowych, że chiński konsument jest gotów do kupna tych towarów nawet bez względu na poziom obsługi. Zdaniem dziennikarzy Chiny Daily te czasy bezpowrotnie odeszły.