Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Marki zagraniczne tracą udziały na chińskim rynku

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Użytkownik | 2015-12-22 09:35:21
polska, chiny

Wg badań firmy konsultingowej Bain&Co., chińscy konsumenci wybierają w większym stopniu niż wcześniej, lokalne produkty, dzięki dynamicznie rosnącej ofercie towarowej, zwiększonym nakładom na reklamę (w tym promocję online) oraz skupieniu skupieniu aktywności promocyjnej na mniejszych miastach.

Więcej niż 60 procent zagranicznych marek należących do sektora FMCG straciło w zeszłym roku udział na rynku chińskim na rzecz bardziej agresywnych, lokalnych konkurentów. Największe straty udziałów- między 6,3 procent i 7,5 procent - odnotowano wśród produktów higieny osobistej, kosmetyków i napojów gazowanych, czyli właśnie w tych sektorach, gdzie istnieje największa rywalizacjia ze strony lokalnych firm.

Badanie, opublikowane w tym tygodniu przez Bain & Co., przy współpracy z firmą badawczą Kantar Worldpanel, trwało przez trzy lata, od kwietnia 2011 r. i prowadzono je na grupie ponad 40 tysięcy gospodarstw domowych na terenie całych Chin. Dane przeanalizowano w 106 kategoriach nietrwałych dóbr konsumpcyjnych.

Zagraniczni producnci w dalszym ciągu dominują jednak w kategoriach takich jak: gumy do żucia, pieluchy dla dzieci, napoje bezalkoholowe i mleko dla niemowląt. Minimalne zyski osiągają także na rynku m.in. odżywek do włosów, szamponów, wyrobów cukierniczych, czekolady oraz piwa.