Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Sieć supermarketów z importowaną żywnością w Szanghaju

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Maria Ryszkowska | 2015-11-27 05:44:25
żywność, sklepy, szanghaj, supermarkety, konsumpcja

Szanghaj charakteryzuje silnie rozwinięta sieć supermarketów, których w ostatnim czasie przybywa wraz z nowo wznoszonymi w mieście centrami handlowymi. W ciągu ostatnich 5 lat przemysł supermarketów w Chinach wzrósł o 9.1% osiągając łącznie 163,6 mld euro zysku.

Szanghaj charakteryzuje silnie rozwinięta sieć supermarketów, których w ostatnim czasie przybywa wraz z nowo wznoszonymi w mieście centrami handlowymi. W ciągu ostatnich 5 lat przemysł supermarketów w Chinach wzrósł o 9.1% osiągając łącznie 163,6 mld euro zysku.

Według danych Państwowego Biura Statystycznego Chin, przychody ze sprzedaży w hipermarketach i supermarketach w Chinach wzrosły w 2013 roku odpowiednio o 472,4 mld RMB oraz 299,9 mld RMB. Także ostatnie badania Ministerstwa Handlu Chin wskazują, że roczny wzrost sprzedaży w hipermarketach w Chinach wyniósł średnio 7,1%, w przypadku supermarketów było to natomiast 11,6%.

Głównym czynnikiem rozwoju sieci sklepów wielkopowierzchniowych w Chinach był zainicjowany przez chińskich rządzących program ustanawiający krajową sieć obszarów wiejskich dla sprzedaży detalicznej oraz zwiększenie siły nabywczej konsumentów.

Mimo przyrostu nowych wielkopowierzchniowych sklepów, w ostatnich latach odnotowuje się powolny spadek wzrostu poziomu sprzedaży, czego przyczyną jest m.in.:

- spowolnienie gospodarcze;

- wzrastające koszty operacyjne;

- brak stałego przywiązania konsumentów do konkretnych sklepów;

- wzrost znaczenia sprzedaży detalicznej w sklepach online – oraz wzrost rywalizacji z mniejszymi sklepami oferującymi usługi sprzedaży e-commerce.

Charakteryzując ostatnie tendencje na rynku sprzedażowym supermarketów w Chinach, należy zaznaczyć kilka elementów:

- w Chinach stale rośnie zapotrzebowanie na świeżą żywność – owoce i warzywa;

- różnicuje się liczba i źródło dostawców świeżej żywności do sklepów wielkopowierzchniowych;

- konsumenci coraz chętniej dokonują zakupów przy wykorzystaniu rynku e-commerce. Do popularnych kanałów sprzedażowych wykorzystujących Internet można zaliczyć: SF Express, womail.com, Taobao, JD.com, Yihaodian.

- coraz więcej wielkopowierzchniowych sklepów czyni starania w celu wpisania się w nowe uwarunkowania ekonomiczne, celem optymalizacji sprzedaży. Popularna staje się obsługa klientów w ramach oddziałów internetowych poszczególnych sklepów (Tabela II).

- rośnie zainteresowanie klientów dokonywaniem transakcji zakupowych z wykorzystaniem kanałów O2O (Online to Offline) przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych (np. przy dokonywaniu płatności). Klienci zamawiają zakupy poprzez sklepy internetowe, a następnie odbierają przygotowane produkty w wyznaczonych w sklepie punktach dystrybucyjnych.

 

Pełna treść artykułu w załączeniu.





Pliki do pobrania

supermarkety
docx | 95.44 KB
Pobierz