Jako najludniejsze miasto Chin, Szanghaj stanowi dziś największy rynek konsumencki wśród wszystkich miast Państwa Środka, a zachowania lokalnych klientów wyznaczają trendy dla konsumentów w pozostałych regionach kraju.
Dodał : Adam Ryszkowski | 07.06.2016
artykuły spożywcze, konsumpcja
W dniu 24 stycznia 2016 roku po zakończeniu rocznej sesji Kongresu Ludowego miasta Szanghaj (Shanghai Municipal People’s Congress), podczas której przyjęto nowy 13 plan pięcioletni na lata 2015-2020, mer miasta – Pan Yang Xiong przedstawił Raport władz lokalnych na temat dotychczasowego stanu gospodarki, jak również perspektyw rozwoju Szanghaju na najbliższe lata.
Dodał : Maria Ryszkowska | 12.02.2016
Szanghaj, Plan 5letni
Dynamiczny rozwój miast, zwiększająca się liczba mieszkańców chińskich metropolii, potrzeba podniesienia poziomu życia i bezpieczeństwa ludności, to główne czynniki planu wdrażania nowych technologii do miejskiej przestrzeni publicznej.
Dodał : Maria Ryszkowska | 06.02.2016
cmart city, wysokie technologie, urbanizacja
Plany rozwoju gospodarki chińskiej zakładają istotne podwyższenie poziomu technologicznego. W założeniach planu rozwoju społeczno – gospodarczego kraju na lata 2016 – 2020 kwestia ta jest jednym z wiodących elementów. Nowoczesne technologie mają sprzyjać zarówno wzrostowi konkurencyjności chińskiej oferty eksportowej, jak i rozwiązaniu szeregu istotnych wyzwań społeczno – gospodarczych kraju, jak np. degradacja środowiska naturalnego, procesy urbanizacyjne, czy ochrona zdrowia.
Dodał : Maria Ryszkowska | 18.01.2016
maszyny, technologia, ochrona środowiska
Chińska platforma e-commerce Chunbo (adres: http://www.chunbo.com) jest odpowiedzią biznesu na coraz większy popyt na zdrowe produkty, zwłaszcza mięso, owoce morza, nabiał oraz warzywa i owoce. Zwłaszcza ta ostatnia grupa produktów, jako szczególnie wrażliwa na zanieczyszczenie środowiska, jest bardzo poszukiwana przez zorientowanych na zdrową żywność Chińczyków, zwłaszcza tych zamożnych
Dodał : Maria Ryszkowska | 13.01.2016
żywność, eksport, platforma internetowa, e-commerce
Firma Shanghai Ganso planuje budowę pierwszej, innowacyjnej i wielofunkcyjnej platformy dziecięcej - łączącej edukację, rozrywkę, kulturę, sztukę, naukę przez zabawę i doświadczenie, jak również kontakt z przyrodą i możliwość wspólnego spędzania wolnego czasu w gronie rodziny. Ganso Dream World ma zostać otwarty pod koniec 2017 roku, w związku z czym, już w chwili obecnej rozpoczęto intensywne poszukiwania partnerów oferujących produkty i usługi skierowane do dzieci, zarówno na chińskim rynku, jak i rynkach zagranicznych.
Dodał : Maria Ryszkowska | 08.01.2016
branża dziecięca, Ganso Dream World, zabawki, akcesoria, produkty dla matki i dziecka, dzieci
W czasie V sesji plenum Komunistycznej Partii Chin, która zakończyła się 29 października 2015 roku dyskutowano nad założeniami 13-go planu społeczno-gospodarczego rozwoju kraju na lata 2016 – 2020. Projekt ten zakłada kontynuację szeregu kierunków rozwoju kraju zainicjowanych w kończącej się pięciolatce, pojawiają się natomiast nowe akcenty szczególnie akcentowane przez obecne władze kraju.
Dodał : Maria Ryszkowska | 29.12.2015
gospodarka, plan pięcioletni, Chiny
Jednym z kluczowych elementów wdrożenia polityki gospodarczej administracji Pemiera Li Keqiang było uruchomienie działalności Szanghajskiej Pilotażowej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Formalnie nastąpiło to w dniu 29 września 2013 roku, natomiast od szeregu miesięcy trwa doskonalenie przepisów wykonawczych. Obecnie (kwiecień 2014) konsultowany jest m.in. dokument p.n.”Regulations of the China (Shanghai) Pilot Free Trade Zone”
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Polska żywność jest jednym z kluczowych elementów w eksporcie naszego kraju do Chin. Wśród żywności czołowa natomiast jest rola mięsa i jego produktów. Działania podejmowane przez WPHI Szanghaj, ale zwłaszcza przez bardzo aktywne działania zrzeszeń producentów oraz instytucji jak np. Agencja Rynku Rolnego czy Krajowa Izba Gospodarcza przyczyniły się do wzrostu rozpoznawalności polskich produktów spożywczych, a zwłaszcza mięsa. Działania promocyjne bardzo wyraźnie przełożyły się na realną sprzedaż polskiego mięsa w Chinach, co znalazło także swój wyraz w statystyce obrotów handlowych. Wzrastający trend, czy wręcz „boom” na polskie mięso, został niestety raptownie zahamowany.
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Obserwując zmiany społeczne w Chinach od końca lat 90. śmiało można powiedzieć, że Chińczycy kochają zakupy. Wedle badań przeprowadzonych przez Planet Retail i McKinsey&Company ponad 36% Chińczyków twierdzi, że ich ulubionym sposobem na spędzanie wolnego czasu są zakupy z rodziną i przyjaciółmi. Jak twierdzą przedstawiciele Stowarzyszenia Rozwoju Chińskich Centrów Handlowych (China Shopping Center Development Association) pod koniec 2012 roku, w Chinach działało 2.812 centrów handlowych.
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Idea
Dostrzegając potencjał związany z eksportem i promocją polskich wyrobów i usług na rynkach azjatyckich, a w szczególności na rynku chińskim w zakresie eksportu polskiej żywności oraz uznając za wartościową koncepcję zorganizowania współpracy instytucji w Polsce w formie klastra, Polskie Centrum Logistyczne Xijiao w Szanghaju, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Detal Holding Sp. z o.o. i PNO Consultants Sp. z o.o. sformułowały i zainicjowały współpracę w ramach Klastra Eksport-Promocja-Azja.
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Strefa Wolnego Handlu Waigaoqiao (WFTZ) powstała w 1990 roku. Położona jest w północno-wschodniej części Szanghaju. Strefa Wolnego Handlu zajmuje powierzchnię 10 km2 i jest najważniejszą i największą w Chinach. W jej ramach organizowane są wystawy, wspierany jest handel międzynarodowy i przetwórstwo. Strefa stanowi również wsparcie logistyczne w imporcie towarów do ChRL. Poniżej mapka obrazująca położenie strefy w stosunku do wybrzeża.
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Założona przez Chiński rząd, Sieć Informacji o Towarach Chińskich (CCN), należy do projektu pn. Publiczny Dostęp do Informacji, realizowanego przez Ministerstwo Handlu ChRL (we współpracy z Ministerstwem Skarbu, Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz AQSIQ).
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Lista polskich zakładów mleczarskich posiadających świadectwo Chińskiej Ogólnej Administracji Nadzoru Jakości, Inspekcji i Kwarantanny (AQSIQ), umożliwiające eksport produktów z tych zakładów na rynek chiński.
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Od wielu lat głównym produktem polskiego eksportu do Chin pozostaje miedź oraz wyroby z niej. Łączna wielkość eksportu tego surowca do Chin w 2014 roku wyniosła 536,6 mln USD, co stanowiło 35% całego polskiego eksportu do Państwa Środka. Ponad połowa polskiej miedzi - o wartości 311,7 mln USD - trafiła do Szanghaju, trzeciego pod względem wielkości poru morskiego na świecie, a także najludniejszego miasta w Chinach, który posiada prawa prowincji.
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Popularny anglojęzyczny dziennik Chiny Daily postanowił doradzić zagranicznym producentom i eksporterom, jak należy prowadzić sprzedaż towarów luksusowych w Chinach, gdy poziom sprzedaży spada.
Dodał : Artur Siejka | 22.12.2015
Polska, Chiny
Wg badań firmy konsultingowej Bain&Co., chińscy konsumenci wybierają w większym stopniu niż wcześniej, lokalne produkty, dzięki dynamicznie rosnącej ofercie towarowej, zwiększonym nakładom na reklamę (w tym promocję online) oraz skupieniu skupieniu aktywności promocyjnej na mniejszych miastach.
Dodał : Artur Siejka | 22.12.2015
Polska, Chiny