Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Nowe trendy na chińskim rynku pracy

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: | 2015-01-16 07:00:11
analizy rynkowe

China Mobile, Alibaba i Haier najpopularniejszymi pracodawcami.

Według szanghajskich ekspertów ds. zasobów ludzkich, wraz ze wzrostem gospodarki narodowej Chin oraz ciągłym rozwojem chińskich przedsiębiorstw, coraz więcej średniej i wysokiej klasy specjalistów woli pracować dla lokalnych firm, niż organizacji z kapitałem zagranicznym.

Raport przygotowany przez CIIC (China International Intellectech Corporation) pokazuje, że roczna pensja managera w chińskiej firmie jest praktycznie równa tej otrzymywanej w japońskiej organizacji i wynosi 200 tys. juanów (ok. 31 tys. dolarów) brutto rocznie. Roczne wynagrodzenie w firmach europejskich lub amerykańskich wynosi natomiast 250 tys. juanów.     

Roczna pensja osób zajmujących stanowiska dyrektorskie w europejskich i amerykańskich organizacjach wynosi średnio ponad 400 tys. juanów, podczas gdy w chińskich i japońskich firmach jest to ponad 300 tys. juanów.

Wyższa kadra zarządzająca otrzymuje około 800 tys. juanów rocznie w europejskich i amerykańskich firmach. Duże chińskie korporacje oferują pracownikom tego szczebla około 600 tys. juanów, natomiast japońskie - już tylko 500 tys. juanów rocznego wynagrodzenia.

Chińskie organizacje w ciągu ostatnich lat rozwinęły się bardzo szybko jeśli chodzi o poziom zarządzania, środowisko pracy, pakiety wynagrodzeń   oraz ścieżki kariery. Mają one dużą przewagę nad  swoimi zagranicznymi konkurentami w kwestii rekrutacji pracowników. 

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez ChinaHR.com. na grupie 200 tysięcy studentów, przedsiębiorstwa państwowe prześcignęły prywatne organizacje, jako najbardziej atrakcyjne miejsce zatrudnienia dla szukających pracy absolwentów w 2010 roku. Osiem spośród dziesięciu firm najczęściej wymienianych we wspomnianym badaniu było przedsiębiorstwami państwowymi.

China Mobile, Alibaba i Haier prześcignęły Google i Procter&Gamble, stając się najbardziej popularnym pracodawcą pośród absolwentów.