W ramach współpracy Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Szanghaju z China Chamber of Commerce for Import and Export of Medicines and Health Products* przedstawiamy raport dotyczący sektora opieki zdrowotnej oraz branży farmaceutycznej w Chinach.
Dodał : Patrycja Operacz | 17.10.2017
chiny, zbh szanghaj, wphi pekin, analizy rynkowe, opracowania, branża medyczna, branża farmaceutyczna, sektor opieki zdrowotnej
Zmiany zachodzące w chińskim społeczeństwie, a w szczególności nieustanny wzrost klasy średniej i podążający za nim wzrost dochodu rozporządzalnego prowadzi do rosnącego zainteresowania zwierzętami domowymi.
Dodał : Patrycja Operacz | 17.10.2017
chiny, zbh szanghaj, wphi pekin, zwierzęta, hodowla, Branża zoologiczna w Chinach – raport ZBH PAIH w Szanghaju, raport, analizy rynkowe, eksport
Rynek mebli w Chinach a polska branża meblarska - raporty Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju.
Dodał : Anna Woińska | 13.10.2017
chiny, meble, branża meblarska, zbh szanghaj, eksport, rynek chiński, szanse eksportowe, polska branża meblarska
Prowincja Anhui położona jest w środkowej i dolnej części Delty Rzeki Yangcy. Rozciągając się na ok. 450 km ze wschodu na zachód i ok. 570 z północy na południe ma powierzchnię 139.427 km2 (1,45% powierzchni całych Chin) a liczba ludności wynosiła w 2015 r. niemal 61,5 mln osób.
Prowincja Anhui jest również miejscem promocji oferty polskiej w Chinach - patrz link: http://www.szanghaj.msz.gov.pl/pl/aktualnosci/promocja_polski_w_prowincji_anhui
Dodał : Adam Ryszkowski | 09.08.2016
Analiza gospodarcza, analiza, WPHI Szanghaj, Anhui
Chiny posiadają najbardziej rozwinięty rynek e-commerce na świecie. Niespotykane tempo rozwoju transgranicznego handlu internetowego (cross-border ecommerce)
wynika z ogólnej skali chińskiego rynku konsumenckiego, pojawienia się nowych
trendów wśród konsumentów, a w szczególności zainteresowania towarami zagranicznymi
i luksusowymi. Potrzeby te nie mogą zostać zaspokojone przez rodzimych producentów. Co więcej, e-commerce jest szczególnie skuteczną i stosunkowo tanią formą promocji i reklamy produktów danej marki, a także państwa pochodzenia towarów.
Dodał : Adam Ryszkowski | 12.05.2016
e-commerce, regulacje, szanghaj, e-handel, przepisy, analiza, raport
Chiny w dalszym ciągu pozostają największym rynkiem żywności i napojów (F&B) po wyprzedzeniu Stanów Zjednoczonych w 2011 roku. Dzięki temu rynek chiński staje się coraz atrakcyjniejszy dla marek zagranicznych, zwłaszcza w kontekście zmiany zachowań chińskich konsumentów. Mimo rozdrobnionej infrastruktury dystrybucyjnej i rosnącej konkurencji lokalnej, szanse europejskich MŚP związane ze sprzedażą produktów w Chinach będą najprawdopodobniej rosnąć.
Dodał : Maria Ryszkowska | 18.03.2016
sektor spożywczy, Ciny
Dostęp do rynku chińskiego jest dla przedsiębiorców europejskich niezwykle trudny nie tylko z uwagi na faktyczną konkurencję ze strony chińskich firm, ale również ze względu na bariery stwarzane przez system prawny ChRL i praktykę chińskiej administracji. Wskazanie konkretnych przypadków utrudnień jest szczególnie istotne aktualnie, w toku negocjacji nad umową między Chinami i Unią Europejską dotyczącą inwestycji (EU-China Comprehensive Agreement on Investment).
Dodał : Maria Ryszkowska | 18.03.2016
rynek chiński, bariery
Szanghaj – stolica regionu przemysłowego Delty Rzeki Jangcy, jest miastem o dynamicznym tempie rozwoju, stanowi strategiczny ośrodek gospodarczy i finansowy współczesnych Chin. Jest to obszar o jednym z najwyższych dochodów PKB w Chińskiej Republice Ludowej. Plan rozwoju gospodarczego ChRL, którego istotnym aspektem w sferze finansowej jest m.in. utrzymanie wysokiego tempa wzrostu PKB oraz ożywienie inwestycji i wymiany handlowej z zagranicą, przyczynił się do zaostrzenia konkurencji na rynku i zwiększenia popytu na dobra konsumpcyjne.
Dodał : Maria Ryszkowska | 29.12.2015
Polska, Chiny
Przez parę ostatnich dziesięcioleci chinska gospodarka rozwijała się w dwucyfrowym tempie. Napływały zagraniczne inwestycje, rosła produkcja, dynamicznie wzrastał eksport, zjawiskom tym towarzyszyła postępująca zamożność chińskiego społeczeństwa. Polityka otwarcia oznaczała nie tylko napływ zagranicznego kapitału, ale także „import’ nowych wzorców konsumpcyjnych, gustów i mód. Przedstawiciele dużych aglomeracji miejskich Wschodu i Południa Chin coraz częściej w swych decyzjach na rynku kierują się jakością towaru, jego marką i oryginalnością.
Dodał : Maria Ryszkowska | 29.12.2015
Polska, Chiny
Chińska skłonność do usieciowienia relacji
Internet to "sieć połączeń" tak fizycznych jak i znajdujących swoje odzwierciedlenie w wirtualnej rzeczywistości. Następujący na naszych oczach proces usieciowienia gospodarek i społeczeństw jest doskonale widoczny w Państwie Środka. Tutaj społeczne mechanizmy budowania sieci relacji "guanxi" są częścią kultury tego państwa. Powstanie wirtualnego wymiaru rzeczywistości spowodowało, że możliwości nawiązania nowych kontaktów, w tym handlowych, są "nieograniczone".
Dodał : Maria Ryszkowska | 29.12.2015
Polska, Chiny
Prognozowany od kilku lat znaczący wzrost ilości użytkowników Internetu w Chinach, osiągnął zawrotny poziom 538 mln użytkowników (stan na 30.06.2012), do roku 2015 ilość użytkowników może wzrosnąć do 750 mln. W pierwszej połowie 2012 roku, całkowita liczba chińskich użytkowników Internetu wzrosła o 25 mln, tym samym utrzymuje się istotny trend wzrostowy. Zwrócić należy uwagę, iż chińska populacja on-line jest większa od połączonej liczby ludności Stanów Zjednoczonych i Brazylii.
Dodał : Daniel Matusiak | 22.12.2015
Polska, Chiny
Analiza przedstawiająca dane dotyczące rozwoju polskiego eksportu artykułów rolno-spożywczych do Chin Kontynentalnych i Hongkongu
Dodał : Artur Siejka | 15.12.2015
eksport, artykułu rolno-spożywcze, wphi pekin
Niniejszy artykuł ma na celu przegląd przede wszystkim prezentację polskich produktów rynkowych, które są coraz liczniej obecne na półkach sklepowych w Szanghaju. Z Polski są sprowadzane przede wszystkim artykuły przemysłu rolno-spożywczego, jak wyroby mleczarskie, wódki i alkohole, słodycze oraz półprodukty spożywcze. Polskie artykuły są coraz bardziej doceniane ze względu na jakość, walory smakowe oraz bezpieczeństwo.
Dodał : Maria Ryszkowska | 02.12.2015
żywność, Szanghaj
Position paper to coroczna analiza przygotowana przez Izbę Handlową Unii Europejskiej na temat sytuacji klimatu biznesowego w Chińskiej Republice Ludowej.
Dodał : Maria Ryszkowska | 22.11.2015
china position paper
WPHI Szanghaj uprzejmie informuje, iż jest w posiadaniu bazy danych kontaktowych chińskich importerów różnych produktów. Baza danych została zakupiona ze środków europejskich, programu Innowacyjna Gospodarka i obejmuje produkty, o które najczęściej pytają polscy eksporterzy (np. żywność, biżuteria, meble itp.).
Dodał : Maria Ryszkowska | 27.11.2015
baza danych importerów
WPHI Szanghaj uprzejmie informuje, iż jest w posiadaniu analiz branżowych dotyczących rynku chińskiego (stan na styczeń 2015 r.). Zapraszamy do lektury artykułu.
Dodał : Maria Ryszkowska | 27.11.2015
analizy rynkowe, raporty