Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Ganso Dream World – innowacyjny projekt w branży dziecięcej otwarty dla partnerów biznesowych z Polski

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Maria Ryszkowska | 2016-01-08 15:11:05
branża dziecięca, ganso dream world, zabawki, akcesoria, produkty dla matki i dziecka, dzieci

Firma Shanghai Ganso planuje budowę pierwszej, innowacyjnej i wielofunkcyjnej platformy dziecięcej - łączącej edukację, rozrywkę, kulturę, sztukę, naukę przez zabawę i doświadczenie, jak również kontakt z przyrodą i możliwość wspólnego spędzania wolnego czasu w gronie rodziny. Ganso Dream World ma zostać otwarty pod koniec 2017 roku, w związku z czym, już w chwili obecnej rozpoczęto intensywne poszukiwania partnerów oferujących produkty i usługi skierowane do dzieci, zarówno na chińskim rynku, jak i rynkach zagranicznych.

Podczas zjazdu V Plenum Komitetu Centralnego KPCh w Pekinie w dniu 29 października br. przyjęto kolejny – 13 sty plan 5-letni, wytyczający cele rozwoju chińskiej gospodarki na lata 2016-2020. Kluczowym dla społeczeństwa elementem planu jest postawienie przez rząd zielonego światła w kierunku schematu rodziny 2+2, bez względu na sytuację rodziców. Dotychczas liberalizując politykę tzw. „1 dziecka” już w 2013 roku decyzję o poszerzeniu rodziny mogli podjąć ci rodzice, u których przynajmniej jeden z partnerów nie posiadał rodzeństwa. W chwili obecnej założenia nowego planu pięcioletniego wskazują, iż około 90 mln chińskich par będzie mogło powziąć decyzję o posiadaniu drugiego dziecka bez ograniczeń prawnych.

Zmianom w sposobie planowania rodziny w Chinach będzie towarzyszyć nie tylko rozwój przemysłu i branż związanych z sektorem dziecięcym ale też sprzyjająca atmosfera reform wsparcia ze strony rządu centralnego. Planowane na szeroką skalę nowe i innowacyjne inwestycje wymagać będą wsparcia ze strony zagranicznych inwestorów oferujących usługi i produkty, wprowadzające na rynek chiński „nowe tchnienie”. Chińczycy już teraz poszukują świeżych, ciekawych, inspirujących i niespotykanych na lokalnym rynku projektów, które w gąszczu narastającej konkurencji, w dłuższej perspektywie zapewnią sukces przyciągając rzesze najmłodszych konsumentów i ich rodzin.

Dane statystyczne pogłębiają pogląd co do szans na zdecydowany wzrost nowego sektora gospodarki skierowanego do wspomnianej, wzrastającej grupy konsumenckiej. Pod koniec 2015 roku - 69% populacji chińskich miast 1 kategorii (duże metropolie, największe miasta, stolice prowincji) stanowiły pary posiadające dzieci lub pary bezdzietne planujące powiększenie rodziny. Około 300 mln chińskiego społeczeństwa plasuje się w przedziale wiekowym poniżej 14 r.ż., z czego ok. 100 mln dzieci zamieszkuje w miastach. Około 25% wydatków gospodarstw domowych związanych jest z utrzymaniem i nauką najmłodszych, zaś każdego roku odnotowuje się średnioroczny 9% wzrost konsumpcji związanej z rynkiem dziecięcym. W ubiegłym roku wartość przemysłu związanego z branżą dziecięcą wyniosła średnio ok. 3 tryliony RMB.

Sprzyjające tendencje rynkowe pobudziły do działania funkcjonujące na chińskim rynku firmy, które jak dotąd wyłącznie poszukiwały pomysłów na nowe inwestycje.

Dużą inwestycję planuje firma Shanghai Ganso – znany i ceniony producent wyrobów piekarniczych i cukrowych, którego historia powstania sięga lat 80tych XX wieku. Firma pochodzi z Tajwanu i przez 35 lat swojego funkcjonowania odniosła duży sukces na rynku chińskim. W chwili obecnej Ganso posiada ok. 700 sklepów firmowych w kraju oraz od 2004 roku zarządza własnym centrum wypieków dziecięcych – Enlightment Park, skierowanym do najmłodszej klienteli (3-8 lat). Aktualnie firma planuje budowę pierwszej, innowacyjnej i wielofunkcyjnej platformy dziecięcej - łączącej edukację, rozrywkę, kulturę, sztukę, naukę przez zabawę i doświadczenie, jak również kontakt z przyrodą i możliwość wspólnego spędzania wolnego czasu w gronie rodziny. Projekt nosi nazwę Ganso Dream World i zostanie zlokalizowany w części komercyjnej ZhaoXiang Town w Szanghaju, w dystrykcie Qingpu na powierzchni 150 tyś m2. Dream World zapewniać ma naukę i rozwój dzieci, poprzez korzystanie z kompleksowej oferty całego obiektu, jak tez poprzez integrację z innymi jego użytkownikami. Projekt firmy Ganso, to pierwszy tego typu kompleks w Chinach, który w całości będzie poświęcony wyłącznie branży dziecięcej. Dodatkowym gwarantem inwestycji ma być jej doskonała lokalizacja - w ekonomicznym obszarze Delty Rzeki Jangcy, zamieszkiwanym przez przeszło 100 mln ludzi, w tym 20 mln dzieci i rodzin, znajdujących się w optymalnej odległości – max. 2 godziny jazdy o obiektu. Do realizacji budowli firma Ganso zaangażowała znanych architektów i designerów, m.in. Japończyka Tadao Ando, czy Han Gheng Jiang – projektanta i m.in. konsultanta budowy znajdującej się w Szaghaju Jin Mao Tower oraz Shanghai Oriental Pearl.

Według zamysłu projektantów Ganso Dream World podzielony został na kilka tematycznych obszarów:

- 30% obiektu stanowić ma część handlowa (już teraz zaangażowano do projektu 30 topowych marek odzieży i akcesoriów dziecięcych z całego świata);

- 20% - część doświadczalna, gdzie ulokowane zostanie Dziecięce Centrum Kariery i Zawodów zapewniające naukę przez zabawę;

- 18% - część edukacyjna, pozwalająca na podjęcie nauki, rozwój zainteresowań i talentów;

- 12% - część kreatywna i kulturalna – 10 tyś. m2 powierzchni komercyjnej poświęconej rozwojowi artystycznemu, manualnemu, umożliwiającej poszerzanie wiedzy na temat innych kultur, krajów – głównie Azji, Europy, Ameryki.

- 20% - część kateringowa, oferująca przyjazne dzieciom bary i restauracje.

W ramach projektu zaplanowano też wybudowanie dużej części rekreacyjnej: m.in. fabryki słodyczy; „Pet World” – części poświęconej zwierzętom i ich hodowli, umiejscowionej na dużej otwartej i zagospodarowanej, zielonej przestrzeni dachu kompleksu; części hotelowej dla rodzin z dziećmi „Dream house”, jak również sali koncertowej na 350 miejsc i kina.

Obiekt ma zostać otwarty pod koniec 2017 roku, w związku z czym, już w chwili obecnej rozpoczęto intensywne poszukiwania wśród firm oferujących produkty i usługi skierowane do dzieci, zarówno na chińskim rynku, jak i rynkach zagranicznych.

Zmiana tendencji rynkowych i wzrost znaczenia branży dziecięcej w Chinach widoczny jest także w kontekście stopniowego przejmowania przez ten sektor przestrzeni handlowej i usługowej w poszczególnych centrach handlowych. W chwili obecnej trudno w Szanghaju znaleźć obiekt usługowo-rekreacyjny, w którym nie byłoby oferty dla dzieci – sal rozrywkowych, małpich gajów, przestrzeni sprzedażowych, sal rozwoju osobistego, nauki, rekreacji, torów rolkowych, czy łyżwiarskich, czy też coraz bardziej popularnych kąpielisk dla niemowlaków, których mamy udają się na zakupy po centrum.

Odpowiedzią na oczekiwane przemiany demograficzne na rynku chińskim jest też z pewnością, planowana budowa nowego Legoland Discovery Center w Szanghaju. Inwestycja ta będzie realizowana na terenie funkcjonującego, dużego kompleksu handlowo – usługowego. Inicjatorem inwestycji jest firma Merlin Enterteinments Plc., w której posiadaniu znajduje się jak dotąd 14 Legolandów na całym świecie. Nowy Legoland w Szanghaju powstać ma w przeciągu najbliższych 18 miesięcy i będzie skierowany do klienteli w wieku od 3-10 lat. W okresie wiosna/lato 2016 w Szanghaju zaplanowano dodatkowo otwarcie nowego Disneyland’u, który zostanie zlokalizowany we wschodniej części miasta w dzielnicy Pudong (ostatnia stacja linii metra nr 11).

Poznanie i rozwój rynku usług i produktów dziecięcych w Chinach dodatkowo co roku zapewniają organizowane na terenie Szanghaju, największe na świecie wydarzenia targowe: Children Baby Maternity Products Expo (20-22.07.2016) oraz China Kid Expo (19-21.10.2016). Targi goszczą co roku średnio kilka tysięcy wystawców oraz kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających z całego świata.

Planowane inwestycje w ramach branży dziecięcej w Chinach to doskonała okazja dla powiązanego biznesu, jak również polskich firm oferujących nieprzeciętne produkty, usługi, formy rozrywki i rozwoju osobistego, czy dysponujących ciekawą i profesjonalną oferta edukacyjną. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Szanghaju pragnie gorąco zachęcić wszystkie firmy zainteresowane inwestycją Ganso Dream World i współpracą z firmą, w szczególności firmy z branży odzieżowej, meblarskiej, kosmetycznej, architektonicznej, rozrywkowej, edukacyjnej, artystycznej, kulturalnej – kierujące swą ofertę do najmłodszych klientów, do kontaktu z naszą placówką. Kwestia współpracy polskich firm z branży dziecięcej w ramach projektu Ganso była przedmiotem spotkania przedstawicieli WPHI i reprezentantów inwestora odpowiedzialnych za jego realizację. Firma poszukuje parterów biznesowych, pragnących realizować projekty i usługi, w szczególności, cechujące nowy, innowacyjny pomysł.

W celu uzyskania więcej informacji proszę przekazywać zapytania/oferty na adres e-mail: maria.ryszkowska@trade.gov.pl oraz shanghai@trade.gov.pl.





Pliki do pobrania

Ganso Dream World 002
neu | 6.06 MB
Pobierz