Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



UnionPay International rozbudowuje globalną siec usług

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Maria Ryszkowska | 2015-11-27 05:48:56
karty płatnicze, finanse

UnionPay jest światowym potentatem na rynku kart płatniczych, wyprzedzając pod względem liczby wydanych kart-Visę i MasterCarda. Chińczycy mają ambicje stać się w przyszłości największą globalną marką na rynku płatności kartami płatniczymi.

Obecnie w Chinach w obiegu jest ponad 3,5 mld kart płatniczych z logo UnionPay, a udział w globalnym rynku wynosi niemal 50 proc. Coraz większa liczba punktów handlowo-usługowych w Europie i na świecie przyjmuje płatności tej karty, która jest już uznawana w ponad 140 krajach i regionach.

 

UnionPay to chińska organizacja płatnicza, powołana do życia w 2002 roku w formie stowarzyszenia przez Rade Państwa ChRL i Bank Ludowy Chin. Z siedzibą w Szanghaju, organizacja skupia ponad 400 krajowych i zagranicznych podmiotów finansowych-głownie banki, towarzystwa ubezpieczeniowe i inwestycyjne.

 

Od kilku lat o UnionPay jest coraz głośniej. Jednym z powodów jej gwałtownego rozwoju jest coraz większa liczba turystów chińskich podróżujących za granicą. Obecnie najlepiej rozwinięty system płatności kartami jest w krajach Azji Południowo-Wschodniej- turyści z Chin mogą używać kart UnionPay do rezerwacji pokoi hotelowych, w sklepach z pamiątkami, a nawet płacić opłaty za przejazdy taksówką.

 

Ekspansja jest jednym z kluczowych strategii UnionPay, zaznaczył Cai Jianbo, Dyrektor Generalny UnionPay International. Celem jest szybki rozwój marki na rynkach zagranicznych, intensywna współpraca z partnerami lokalnymi. UnionPay wydał już 25 milionów kart poza Chinami, w ponad 30 krajach i regionach świata. W ciągu najbliższych trzech lat UnionPay zmierza wydać ponad dwukrotnie więcej kart za granicą niż obecnie.

 

Dwa zasadnicze czynniki będą wpływać na dalszy rozwój płatności kartami UnionPay. Pierwszy to postępujące umiędzynarodowienie chińskiej waluty renminbi. W chwili obecnej w Szanghajskiej Strefie Wolnego Handlu zagwarantowano pełną wymienialność chińskiej waluty. Po drugie, postępujący wzrost roli Chin w regionalnym i światowym handlu, może przyciągać w najbliższej przyszłości do Chin więcej użytkowników kart zagranicznych.

 

UnionPay stało się także beneficjentem sankcji nałożonych na Rosję przez Stany Zjednoczone i Unię Europejską. Po tym jak MasterCard i Visa na kilka dni zablokowały transakcje wykonywane kartami wydanymi przez niektóre rosyjskie banki, Chińczycy wysłali misje do Moskwy w celu przeprowadzenia serii spotkań ze stroną rosyjską. Ich rezultatem jest podpisanie przez UnionPay dwóch umów z rosyjskimi bankami- MTS Bank i Orient Express Bank. Celem długoterminowym jest zwiększenie akceptacji chińskich kart w Rosji, gdzie co roku przyjeżdżają setki tysięcy chińskich turystów. Obecnie w Rosji karty UnionPay akceptuje się w ponad 100 tys. miejsc. Dodatkowo UnionPay chce pomoc Rosjanom w planach budowy własnego systemu płatniczego, który miałby pozwolić się uniezależnić od międzynarodowych graczy.

 

W Polsce kartami UnionPay można już płacić w terminalach Elavonu i Six Payment oraz wypłacać gotówkę z bankomatów Banku Handlowego.