Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Konta na Wechat prowadzone przez WPHI w Pekinie "od kuchni"

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Artur Siejka | 2017-09-12 08:23:10
chiny, pekin, wphi, wechat, promocja, konta, media, społecznościowe

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Pekinie pragnie przedstawić informacje podsumowujące roczne prowadzenie kont na Wechat - „WPHIPekin” - kont w języku polskim oraz „波兰食品”, czyli konta w języku chińskim promującego polską żywność. W trakcie tego roku, na obu kanałach wydział opublikował łącznie ponad 100 postów, które obejrzano ponad 55 tys. razy.

Ten artykuł przedstawia liczby i charakterystykę osób obserwujących oba konta. W drugim artykule, zatytułowanym "O kontach na Wechat - rodzaje, wskazówki, tendencje", zamieszczamy ogólne informacje o rozwoju kont na Wechat oraz porady, jak prowadzić konta, które mogą być wykorzystane przez polskie firmy prowadzące działalność w Chinach.

Zapraszamy również do zapoznania się z artykułem opisującym rodzaje kont na Wechat, w którym także opisane są tendencje związane z kontami oraz zawarte są wskazówki, jak prowadzić konta (link).

 

 

1. WPHI Pekin

1. Grupa docelowa i cel założenia konta

Konto „WPHIPekin", które jest najpewniej pierwszym i jedynym prowadzonym w j. polskim kontem na Wechat, zostało utworzone w celu:

  • wzmocnienia kontaktu z polskimi przedsiębiorcami, którzy prowadzą działalność na rynku chińskim, w tym informowania o ważnych wydarzeniach z zakresu handlu i inwestycji.

  • popularyzacji wśród polskich przedsiębiorców Wechata, jako najważniejszego narzędzia do prowadzenia korespondencji biznesowej w Chinach.

     

2. Osoby obserwujące konto

Liczba osób obserwujących konto „WPHIPekin” stabilnie rośnie od czasu jego powstania. Zgodnie ze stanem na 3 września sierpnia 2017 konto jest obserwowane przez 413 osób.

Kliknij na rysunek w celu jego powiększenia

Pomimo, że konto jest prowadzone w Pekinie, znajduje odbiorców praktycznie w całych Chinach. Największa ich liczba znajduje się w Pekinie (80), Guangdongu (38), Szanghaju (32), Zhejiangu (17) i Jiangsu (12). Między 4-9 osób obserwujących konto mieszka w Shangdong, Fujian, Tianjin, Sichuan, Yunnan, Liaoning, Hongkong, Henan, Guizhou i Shaanxi. Osób obserwujących konto nie ma jedynie w czterech jednostkach administracyjnych Chin: Tybecie (Xizang), Qinghai, Shanxi i Ningxia.

Najwyższy wynik Pekinu jest związany w dużej mierze z lokalizacją WPHI i większą łatwością w promowaniu konta właśnie w tym miejscu. Z drugiej strony do pewnego stopnia rozmieszczenie osób obserwujących konto odzwierciedla miejsca zamieszkania Polaków w Chinach, w tym w szczególności osób zaangażowanych w działania biznesowe.

 

 

3. Oglądalność postów

Posty zostały wyświetlone 16 tys. razy przez prawie 5 tys. osób, a dzienna liczba wyświetleń wynosi około 40. Najwięcej (30,5%) osób czyta wiadomości odwiedzając konto. 9% osób czyta wiadomości po otrzymaniu od znajomych odnośnika do artykułów, a 5,6% wchodzi w wiadomości przeglądając "Chwile". Dokładne statystyki dotyczące źródła odwiedzin znajdują się poniżej:

 

4. Publikowane wiadomości

Dotychczas na koncie WPHIPekin opublikowanych zostało 61 postów, w tym 17 postów z zaproszeniami do udziału w targach i spotkaniach B2B w Chinach, 11 postów w charakterze poradników i przewodników (poradnik prawny, przewodnik po rynku targów w Chinach i poradnik dla inwestorów), a także 25 informacji o rynku chińskim i relacji z wydarzeń.

W wiadomościach publikowane są także zdjęcia oraz filmy. Dla przykładu, we współpracy z Chińskim Radiem Międzynarodowym WPHI w Pekinie przygotowało i opublikowało na koncie materiał wideo z wywiadu z Moniką Prusinowską, pracownikiem naukowym China-EU School of Law w Pekinie

 

5. Najpopularniejsze posty

 

 

2. 波兰食品 (Bolan Shipin)

1. Grupa docelowa

Grupą docelową konta „Bolan Shipin" są importerzy i dystrybutorzy żywności w Chinach. Konto jest platformą, która ma na celu ułatwienie kontaktu z polskimi producentami i eksporterami żywności. Dlatego, oprócz aktualnych informacji o rozwoju branży spożywczej w Polsce, na koncie publikowane są ogłoszenia o polskich firmach, które biorą udział w targach i spotkaniach B2B w Chinach lub listy firm oferujących różnego rodzaju artykuły spożywcze.

 

 

2. Osoby obserwujące konto

Konto „Bolan Shipin”, zgodnie ze stanem na 3 września 2017, jest obserwowane przez 2719 osób.

Kliknij na rysunek w celu jego powiększenia

Poza systematycznym przybywaniem osób obserwujących konto, największe wzrosty odnotowano podczas targów spożywczych, spotkań B2B i seminariów, gdzie konto było promowane. W celu promocji, WPHI w Pekinie angażował hostessy przebrane w tradycyjny strój ludowy trzymające tabliczki z kodem qr konta.

Hostessa w tradycyjnym stroju ludowym zachęca do obserwowania konta podczas targów spożywczych China Food & Drinks Fair w marcu 2016 w Chengdu

Osoby obserwujące konto pochodzą głównie z następujących prowincji: Pekin (769), Guangdong (210), Sichuan (154), Szanghaj (152), Shangdong (143) i Hebei (131). Między 50-98 osób obserwujących konto mieszka w prowincjach: Tianjin, Liaoning, Henan, Zhejiang, Chongqing, Jiangsu, Fujian i Heilongjiang. Co ciekawe, w każdej chińskiej prowincji mieszkają osoby obserwujące konto (najmniej w Makao - 1 osoba). Jest to dowód na zasadność prowadzenia konta i szeroki zasięg przekazywanych treści.

Podobnie jak w przypadku konta WPHIPekin, najwyższy wynik Pekinu jest związany w dużej mierze z lokalizacją WPHI i większą łatwością w promowaniu konta. Wysokie pozycje Guangdongu, Sichuanu i Hebei wynikają z licznych działań promocyjnych (targi i B2B), organizowanych przez WPHI i konsulaty właśnie w tych miejscach.

Z drugiej strony, liczba osób obserwujących konto odzwierciedla rolę, jaką dana prowincja odgrywa przy imporcie produktów spożywczych. W prowincjach Shandong, Lioaning i Zhejiang zauważalna jest duża liczba obserwujących konto, mimo że WPHI nie prowadziło działań promujących konto w tych miejscach.

 

 

3. Oglądalność postów

Posty na koncie zostały wyświetlone ponad 39 tys. razy przez ponad 27 tys. osób. Średnia oglądalność postów wynosi ok. 120 odczytań dziennie. Najwięcej osób (29,5%) wchodzi w wiadomości przeglądając "Chwile". 28,8% osób czyta wiadomości bezpośrednio odwiedzając konto. 15,9% otrzymuje linka do wiadomości od znajomych. Dokładne statystyki dotyczące źródła odwiedzin znajdują się poniżej:

 

 

4. Publikowane wiadomości

Dotychczas na koncie WPHIPekin opublikowane zostały 64 posty, w tym 16 informacji rynkowych i relacji z wydarzeń, 17 zaproszeń do udziału w targach i spotkaniach B2B w Chinach.

Kolejnych 8 postów zawierało informacje o najważniejszych branżach spożywczych w Polsce, w tym branży mleczarskiej, sokowniczej, alkoholowej, sadowniczej. Osoby obserwujące konto dowiedziały się, na jakie wydarzenia w Chinach, w tym targi i B2B, planują przyjechać polskie przedsiębiorstwa. Na koncie opublikowane zostały także informacje o najważniejszych targach spożywczych w Polsce.

Na koncie udostępniono także 8 postów zawierających dane kontaktowe 181 polskich przedsiębiorstw spożywczych podzielone na następujące kategorie: owoce i warzywa, soki, produkty mleczne, kawa i herbata, alkohol, słodycze i produkty mączne.

 

Opublikowane na koncie posty, jak choćby post o branży sokowniczej w Polsce, wzbogaciły materiały filmowe, w tym ten przygotowany przez Krajową Unię Producentów Soków. WPHI w Pekinie przetłumaczyło film na język chiński i wstawiło napisy.

Oprócz funkcji informacyjnej konto jest wykorzystywane także przez WPHI w Pekinie do prowadzenia rejestracji uczestników na wydarzenia, w tym głównie spotkania B2B i seminaria organizowane przez wydział. Dla przykładu, taka rejestracja była prowadzona na spotkania B2B w branży spożywczej 29 sierpnia w Ambasadzie RP w Pekinie.

 

5. Najpopularniejsze posty