Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Promocja polskiej żywności w supermarkecie GEC w Pekinie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Artur Siejka | 2017-05-04 07:25:57
pekin, wphi, promocja, żywność, spożywcze, artykuły, sprzedaż, handel, supermarket, sklep, wumart, gec

W supermarkecie GEC w Pekinie rozpoczęły się dni promocji polskiej żywności. W czasie wydarzenia, które potrwa do niedzieli 7 maja, prowadzona będzie degustacja i sprzedaż polskiej żywności, w tym takich przysmaków jak szarlotka i kiełbaski z grilla, nabiału (mleko, mleko w proszku), słodyczy (ciastka, czekolada, wafelki), napojów (soki) oraz alkoholu (miód pitny),

Otwarcie wydarzenia „Polska Żywność na Jedwabnym Szlaku do Chin”, które jest organizowane przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP (WPHI) w Pekinie oraz właściciela sklepu GEC - Wumart Stores, odbyło się 29 kwietnia o godz. 11:00.

W czasie otwarcia odbył się pokaz gotowania szarlotki, która była przygotowana z polskich jabłek. Osoby odwiedzające sklep w tym czasie mogły spróbować kilka rodzajów polskich ciast oraz inne produkty spożywcze z Polski. Dużą popularnością cieszyły się również polskie kiełbaski z grilla, które zostały dostarczone przez polską firmę, która wytwarza je w Chinach zgodnie z polską recepturą.

Po pokazie gotowania odbył się konkurs wiedzy o Polsce i najpopularniejszych polskich potrawach. Dla uczestników przygotowano nagrody - albumy o Polsce i zestawy polskich słodyczy.

Wydarzenie uatrakcyjniono również pokazem polskiego bursztynu, który jest bardzo popularny w Chinach, oraz występem chińskich studentów uczących się j. polskiego. Oprócz chińskich piosenek w polskiej wersji, studenci zaśpiewali m.in. popularną polską piosenkę biesiadną „Szła dzieweczka”.

Na otwarcie wydarzenia zaproszono przedstawicieli chińskich mediów, w tym telewizji pekińskiej oraz miejscowych gazet. Dziennikarze przygotowali relację z prezentowanych produktów oraz prowadzili wywiady z konsumentami, którzy dzielili się wrażeniami z degustacji polskiego miodu, ciastek i produktów mlecznych.

Wydarzenie było dobrą okazją do promocji walorów turystycznych Polski. Na telebimie prezentowane były filmy prezentujące znane miejsca w Polsce, a na stoisku przygotowanym przez Polską Organizację Turystyczną rozdawano broszury i foldery.

Wumart Stores to jedna z największych chińskich firm w branży sprzedaży detalicznej. Do firmy należy ponad 700 sklepów (pod różnymi markami), w tym 100 hipermarketów, głównie w Północnych Chinach, tj.: Pekinie, prowincji Hebei i Tianjin. Roczna wartość sprzedaży firmy wynosi ponad 40 mld CNY (ok. 5,4 mld EUR). Sieć ma prawie 40% udziału w rynku pekińskim.

Organizacja wydarzenia promocyjnego ma na celu promocję polskich produktów rolno-spożywczych wśród konsumentów (B2C) w dużych ośrodkach miejskich w Chinach i wpisuje się w aktywne działania polskiego rządu mające na celu wzrost eksportu do Chin. WPHI w Pekinie po raz drugi organizuje podobne wydarzenie w Chinach. W dniach 10-13 listopada 2016 odbyły się Dni Polskiej Żywności w supermarkecie EJT w Tianjinie.