Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Promocja polskiej żywności w Środkowych Chinach

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Artur Siejka | 2017-04-07 08:45:48
żywność, artykuły, spożywcze, jedzenie, eksport, chiny środkowe, chengdu, chongqing, wphi, pekin

Kilkanaście firm, głównie producentów i eksporterów żywności z Polski, wzięło udział w serii wydarzeń promocyjnych organizowanych przez WPHI w Chengdu i Chongqing – ważnych ośrodkach gospodarczych Środkowych Chin.

Głównym wydarzeniem był udział w 96. edycji targów China Food & Drinks Fair (CFDF), znanych bardziej z chińskiej nazwy Tangjiuhui (糖酒会). Na stoisku przygotowanym przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) w Pekinie sześć polskich firm wystawiło produkty śniadaniowe, cukiernicze, soki, produkty mleczne, herbaty oraz jabłka. Na stoisku znajdowała się także ekspozycja produktów firm, które nie wzięły udziału w targach. Polskie produkty cieszyły się dużą popularnością wśród osób odwiedzających targi. Do zapoznania się z ofertą polskich produktów i obserwowania dedykowanego tej tematyce konta o na Wechat zachęcała hostessa ubrana w tradycyjny strój ludowy.

CFDF w Chengdu to najważniejsze targi importowanej żywności w środkowych Chinach, a ponadto także najważniejsze targi wyrobów alkoholowych w całych Chinach. Oprócz zagranicznych firm wystawiają się także na nich znani importerzy żywności. Liczba odwiedzających jest większa niż na innych bardziej znanych imprezach targowych w tej branży, takich jak SIAL China w Szanghaju, czy HKTDC FoodExpo w Hongkongu. Częściej są to jednak lokalni dystrybutorzy żywności, a nie importerzy.

Przed targami odbyły się spotkania typu B2B (business-to-business) w Chongqingu i Chengdu, w których udział wzięło kilkanaście firm z polskiej strony. Na spotkania zaproszeni byli miejscowymi importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych oraz przedstawiciele lokalnych mediów. Oprócz możliwości bezpośredniej rozmowy z uczestnikami goście mogli także spróbować polskich produktów oraz zapoznać się z filmami prezentującymi historię, rozwój gospodarczy oraz walory turystyczne Polski. Spotkania B2B zorganizowane były przez WPHI w Pekinie przy wsparciu Konsulatu Generalnego RP w Chengdu oraz lokalnych organizacji biznesowych.

Lista uczestników spotkań B2B ze strony chińskiej zostanie opublikowana wkrótce na tej stronie. Na profilu WPHI w Pekinie na Facebook ukaże się także materiał wideo z targów, który zawierał będzie wywiady z polskimi i chińskimi firmami, biorącymi udział w targach CFDF.

Zdjęcia: Jan Mróz/CRI, WPHI





Pliki do pobrania

Dane uczestników B2B w Chongqing i Chengdu oraz kontakty z targów CFDF - marzec 2017
xls | 14,81 MB
Pobierz