Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Chińskie sieci handlowe są zainteresowanie szerszą dystrybucją polskich produktów spożywczych

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Artur Siejka | 2017-03-03 14:26:13
b2b, sicei, handlowe, platformy, e-commerce, wumei, vanguard, jd.com, wphi, pekin

Przedstawiciele ponad 20 chińskich sieci handlowych i platform e-handlu wzięli udział w spotkaniach B2B (business-to-business) z importerami polskiej żywności w Chinach. Spotkania odbyły się 28 lutego w Ambasadzie RP w Pekinie, organizatorem był Wydział Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI).

Inicjatywa miała na celu stworzenie możliwości dla chińskich sieci do nawiązania bezpośredniego kontaktu z firmami, które zajmują się importem i dystrybucją polskich produktów spożywczych w Chinach. Z uwagi na specyfikę chińskiego rynku miejscowe sieci bardzo rzadko realizują zakupy bezpośrednio od eksporterów z Polski.
 
W spotkaniach wzięli udział managerowie odpowiedzialni za zakupy w wiodących sieciach, takich jak Wumart, Vanguard, BHG, ITO, mniejszych sieciach, w tym Yura i April Gourmet oraz przedstawiciele największych platform e-commerce, między innymi JD.com, Womai, i Chunbo. W trakcie spotkania przedstawiciele chińskich firm mieli okazję do rozmowy z osobami zarządzającymi sprzedażą w firmach importujących produkty z Polski i zapoznania się z ich ofertą. Oprócz firm mających swoje siedziby w Pekinie udział wzięli także importerzy polskiej żywności z Szanghaju, Chengdu i Zhengzhou. Przedstawiciele tych firm wystawili swoją ofertę na specjalnie przygotowanych stanowiskach, dzięki czemu uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z szeroką gamą polskich produktów - sokami i napojami, ciastkami i wyrobami czekoladowymi, a także z produktami mleczarskimi. WPHI w Pekinie przygotował także we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną materiały audiowizualne, dające możliwość poznania najważniejszych momentów polskiej historii i jej walorów turystycznych.
 
W trakcie konferencji dziennikarze Redakcji Polskiej Chińskiego Radia Międzynarodowego, we współpracy z WPHI, prowadzili wywiady z uczestnikami na temat najważniejszych zagadnień związanych z obecnością na chińskim rynku. Materiał, który opublikujemy wkrótce w formie wideo, będzie cennym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych rozszerzeniem swojej działalności handlowej o największy rynek azjatycki.
 
Zdjęcia: Jan Mróz/CRI, WPHI w Pekinie