Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Przewodnik po rynku targów w Chinach

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Artur Siejka | 2017-03-04 14:16:47
chiny, pekin, wphi, targi, wystawy, imprezy

WPHI w Pekinie prezentuje przewodnik, który ma na celu wsparcie polskich firm planujących udział w targach w Chinach. Przewodnik zawiera ogólną charakterystykę rynku targów w Chinach, opis różnych rodzajów targów oraz praktyczne wskazówki, jak wybrać targi w Chinach i jak się do nich przygotować. W przewodniku znajduje się także lista rekomendowanych targów w Chinach w różnych branżach oraz lista targów, w których uczestniczy WPHI w Pekinie.

Udział w targach w Chinach może być efektywnym sposobem nawiązania kontaktu z potencjalnymi kontrahentami oraz zapoznania się z funkcjonowaniem danej branży w tym kraju. Chiny są jednym z priorytetowych rynków eksportowych dla polskich towarów i usług. W związku z tym Chiny są objęte programami wsparcia eksportu, w ramach których są organizowane misje biznesowe do tego kraju. Wśród tych instrumentów wsparcia warto wymienić program „Go To Brand” koordynowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, który oferuje dofinansowanie działań promocyjnych polskich przedsiębiorców z sektora MŚP na rynkach zagranicznych (więcej informacji). Dodatkowo działania wspierające promocję produktów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych, w tym w Chinach, prowadzi Agencja Rynku Rolnego (więcej informacji). Polskie przedsiębiorstwa z określonych branż mogą również wziąć udział w misji na targi do Chin w ramach unijnego programu EU Gateway to China  (więcej informacji).

Z roku na rok zauważalna jest coraz większa liczba polskich przedsiębiorstw biorących udział w różnych imprezach targowych w Chinach w charakterze wystawcy. Wynika to z jednej strony ze stopniowo wprowadzanych zmian w modelu gospodarczym Państwa Środka, które polegają na rozwoju rynku wewnętrznego i prowadzą do wzrostu cen dóbr konsumpcyjnych w Chinach, a z drugiej strony stanowi to rezultat coraz śmielszych działań polskich eksporterów na odległych rynkach eksportowych oraz instytucjonalnego wsparcia.

Obecnie wśród polskich firm biorących udział w targach w Chinach najwięcej jest przedsiębiorstw z branży spożywczej. Przykładowo, w 2016 roku Polska, w charakterze kraju partnerskiego, uczestniczyła w dwóch najważniejszych targach importowanej żywności w Chinach – SIAL China w Szanghaju oraz Anufood China w Pekinie. W tych dwóch imprezach targowych wzięło udział ponad 100 przedsiębiorstw z Polski. Polskie firmy uczestniczą także między innymi w targach - biżuterii bursztynowej, maszyn górniczych, kosmetyków, części samochodowych.

Z uwagi na specyfikę chińskiego rynku targowego, w tym stosunkowo aktywną rolę chińskiego rządu w tym zakresie, oraz odmienność kulturową Chin (w szczególności inną od polskiej etykietę biznesową), przygotowując się do wyjazdu na targi do Państwa Środka warto wziąć pod uwagę cechy charakterystyczne branży targowej w tym kraju. W Chinach corocznie organizowanych jest 8 tysięcy targów o łącznej powierzchni wystawowej wynoszącej ponad 5 tysięcy m², jednakże rynek targowy nie jest jeszcze tak dojrzały i profesjonalny jak w Europie. Targi w Chinach mają z reguły charakter promocyjny i handlowy, rzadziej odwiedzane są przez profesjonalnych zwiedzających, a ich rozmiar jest często, zdawałoby się, nieproporcjonalnie duży. Niemniej nie brakuje wydarzeń, które są platformą do nawiązywania kontaktów biznesowych, cieszą się zasłużoną renomą, a ich poziom organizacyjny stoi na wysokim poziomie.

W celu wsparcia polskich firm w rozwoju eksportu do Chin WPHI w Pekinie zaprasza do zapoznania się z charakterystyką rynku targów w Chinach. Przewodnik składa się z następujących części:

  1. Ogólna charakterystyka rynku targów w Chinach,
  2. Rodzaje targów w Chinach,
  3. Praktyczne wskazówki dot. wyboru targów i przygotowań do targów,
  4. Lista targów z różnych branż w Chinach rekomendowanych przez WPHI,
  5. Lista targów, w których w 2017 r. planuje udział WPHI w Pekinie,
  6. Zasady działania WPHI w Pekinie przy okazji targów w Chinach (dobór wydarzeń, zasady rekrutacji).

Rozdział 1 stanowi wprowadzenie do historii rozwoju tej branży w Chinach, rozdziały 2 i 3 zawierają praktyczne informacje i wskazówki, które ułatwią wybór i wyjazd na targi do Chin, natomiast rozdziały 4-6 prezentują najważniejsze wydarzenia targowe w Chinach oraz strategię WPHI w Pekinie.