Ta inicjatywa ma na celu szersze włączenie polskich produktów spożywczych do oferty dużych sieci detalicznych w Chinach. W praktyce chińskie sieci handlowe i platformy e-commerce realizują zakupy importowanych produktów u chińskich dystrybutorów, o wiele rzadziej bezpośrednio od zagranicznych eksporterów. W dotychczasowych działaniach WPHI w Pekinie koncentrowało się głównie na wsparciu polskich eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z importerami z Chin, między innymi poprzez spotkania B2B i udział w targach spożywczych - tym razem wsparcie otrzymają firmy, które zajmują się dystrybucją polskich produktów w Chinach.
W związku z powyższym WPHI w Pekinie zaprasza polskie firmy spożywcze do przekazania informacji o tej formie wsparcia partnerom w Chinach, którzy importują bądź dystrybuują produkty danych polskich firm. Do udziału w spotkaniach zapraszani są także przedstawiciele polskich firm, którzy posiadają przedstawicielstwa w Chinach i stworzoną sieć dystrybucji.
Udział w tych spotkaniach najpewniej nie stworzy producentom i eksporterom żywności w Polsce wystarczających możliwości do bezpośredniej współpracy z zaproszonymi sieciami i platformami e-commerce – w szczególności firmom, które nie posiadają importerów w Chinach. Największe możliwości współpracy z zaproszonymi sieciami, będą mieli natomiast chińscy importerzy i dystrybutorzy posiadający siedzibę w Pekinie lub okolicy.
W razie zainteresowania udziałem w spotkaniach prosimy o przesłanie zgłoszenia i katalogów oferowanych produktów (najlepiej w j. chińskim, minimum w j. angielskim) z orientacyjnymi cenami na adres a.siejka@trade.gov.pl. Te informacje są w większości przypadków wymagane przez chińskie sieci przed spotkaniami.
Dokładne daty spotkań oraz lista firm z chińskiej strony, które potwierdziły obecność, zostaną podane w terminie późniejszym. Do tej pory zainteresowanie udziałem w spotkaniach potwierdziły firmy Wumart i JD.com. Zaproszone będą także sieci/platformy BHG, Ole!, Jenny Wang, Jenny Lu, Womai, Osell etc. W razie zbyt dużej liczby zgłoszeń ze strony importerów w stosunku do zgłoszeń ze strony sieci/platform – lub specyficznych oczekiwań dotyczącymi danych kategorii produktowych – WPHI w Pekinie będzie dobierało firmy spośród importerów, które będą najbardziej spełniały wstępne oczekiwania chińskich sieci/platform. Możliwe także, że część spotkań odbędzie się w siedzibach chińskich sieci z firmami wybranymi przez przedstawicieli tych sieci.
WPHI w Pekinie pragnie dodatkowo poinformować, że jednostka jest zaangażowana w organizację działań promujących polską żywność w ramach tzw. Dni Polskiej Żywności w sieciach handlowymi i platformami e-commerce w Chinach. Plany organizacji tych wydarzeń i opis Dni Polskiej Żywności w supermarkecie EJT w Tianjin, które odbyły się w listopadzie 2016, znajdują się w linku poniżej:
https://china.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/217049,o-w-supermarkecie-importowanej-zywnosci-ejt-w-tianjinie-odbyly-sie-dni-polskiej-zywnosci.html
Lista dotychczasowych spotkań B2B między polskich producentami i eksporterami żywności a chińskimi importerami organizowanych przez WPHI w Pekinie:
Dzień Polsko-Chińskiego Biznesu 15 listopada 2016 https://china.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/217058,w-ambasadzie-rp-w-pekinie-odbyla-sie-druga-edycja-dnia-polsko-chinskiego-biznesu.html
CEEC (V4) Trade Cooperation Seminar 15 kwietnia 2016 https://china.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/189890,polskie-firmy-spozywcze-rozmawiaja-z-importerami-z-tianjin.html
Dzień Polsko-Chińskiego Biznesu 20 czerwca 2016 https://china.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/200547,w-ambasadzie-rp-w-pekinie-odbyl-sie-dzien-polsko-chinskiego-biznesu.html