Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



W Ambasadzie RP w Pekinie odbyła się druga edycja Dnia Polsko-Chińskiego Biznesu

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Użytkownik | 2016-11-28 04:10:00
wphi, pekin, b2b, seminarium, warsztaty

W dniu 15 listopada 2016 w Ambasadzie RP w Pekinie odbył się organizowany po raz drugi przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Pekinie Dzień Polsko-Chińskiego Biznesu - wydarzenie o charakterze handlowo-promocyjnym.

Celem Dnia Polsko-Chińskiego Biznesu była prezentacja ofert polskich eksporterów, przeprowadzenie szkoleń wśród polskich firm z zakresu działalności na rynku chińskim, omówienie ewentualnych możliwości współpracy gospodarczej między Polską a Chinami oraz promocja polskich artykułów rolno-spożywczych i pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki i polskiej przedsiębiorczości w chińskich mediach.

W czasie warsztatów przemówienia wygłosiło 13 prelegentów. W pierwszej części warsztatów przedstawiciele WPHI w Pekinie oraz konsulatów w Kantonie i Chengdu opowiedzieli o działaniach mających na celu wzrost eksportu artykułów spożywczych do Chin, które są podejmowane przez polskie jednostki dyplomatyczne. W kolejnej części warsztatów reprezentanci chińskich sieci handlowych, w tym supermarketów Wumart oraz sklepu internetowego JD.com, jak również importerzy produktów spożywczych do Chin przybliżyli uczestnikom specyfikę tej branży w Chinach. W ostatniej części omówiono zagadnienia prawne, w tym sposoby ochrony własności intelektualnej w Chinach, rozwiązywania sporów z chińskimi kontrahentami oraz sprawdzania ich wiarygodności. Wszystkie prezentacje, po zmniejszeniu ich wielkości do 1-2mb, są do pobrania na tej stronie pod tekstem. WPHI w Pekinie planuje w najbliższej przyszłości przygotowanie i opublikowanie materiału wideo z warsztatów.

W czasie otwarcia kolejnej części - seminarium promocyjnego, w którym udział wzięli przedstawiciele firm chińskich zajmujących się importem i dystrybucją artykułów rolno-spożywczych w Chinach - przemówienie wygłosili Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jacek Bogucki, Zastępca Kierownika placówki Piotr Gillert oraz Hans Stoter, Dyrektor Generalny Koelnmesse Chiny, które jest organizatorem targów Anufood China. W swoim przemówieniu wiceminister Jacek Bogucki podkreślił, że Chiny są dla Polski priorytetowym partnerem i są ujęte we wszystkich programach promocji, między innymi w zakresie jabłek, produktów mleczarskich, mięsnych i makaronów. W dalszej części swoją ofertę chińskim firmom zaprezentowali przedstawiciele m.in. firm Colian (producent słodyczy Goplana, Grześki) i Van Pur (piwo Łomża i Brok).

Po seminarium rozpoczęły się rozmowy typu B2B między przedstawicielami firm polskich i chińskich. W rozmowach wzięły udział 43 firmy z Polski, w tym przedstawiciele liczącej 25 firm misji gospodarczej organizowanej przez Agencję Rynku Rolnego. Każda z polskich firm posiadała stolik do rozmów, który znajdował się w jednej z 5 stref produktowych, takich jak produkty mleczarskie, napoje, artykuły rolne, produkty mączne. Lista wszystkich uczestinków ze strony chińskiej, łącznie 143 osób, jest do pobrania w pliku Excel, na tej stronie pod tekstem. W czasie rozmów swoją pomoc oferowało piętnastu tłumaczy j. chińskiego.

W Dniu Polsko-Chińskiego Biznesu po stronie chińskiej, oprócz reprezentantów ponad 100 firm, wzięli udział przedstawiciele mediów chińskich – w tym m.in. The Economic Observer (经济观察报), Economic Information Daily (经济参考报) i Economic Daily (经济日报). Tego samego dnia na kanale gospodarczym chińskiej telewizji centralnej CCTV-2 ukazał się 2-minutowy materiał promujący eksport produktów spożywczych do Chin, głównie jabłek, zawierający wypowiedzi Sekretarza Stanu Jacka Boguckiego oraz przedstawicieli polskich firm obecnych na wydarzeniu (wideo z relacji kanału CCTV-2 zostało opublikowane na koncie WPHI w Pekinie na Facebooku: www.facebook.com/wphipekin/).

Aby uczestnicy wydarzenia ze strony chińskiej uzyskali więcej informacji o Polsce wręczono im torby z prezentami zawierające polskie jabłka, broszurę o rozwoju polskiej gospodarki w j. chińskim oraz gadżety – powerbank i kubek z logo Marki Polskiej Gospodarki. W czasie wydarzenia rozlosowano także bilety lotnicze na trasie Pekin-Warszawa-Pekin podarowane przez linie lotnicze LOT i Air China.

Zdaniem WPHI w Pekinie organizacja Dnia Polsko-Chińskiego Biznesu w przeddzień targów Anufood China, których Polska jest oficjalnym partnerem, pozwoliła na udział w nim wielu firm z Polski. Dzięki organizacji wydarzenia w Ambasadzie RP w Pekinie, obecności kierownictwa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz przedstawicieli samej ambasady, uczestnicy z Polski zostali uwiarygodnieni w oczach przedstawicieli chińskich firm – wśród których były największe chińskie sieci handlowe i liczący się importerzy. Zaproszenie do udziału w wydarzeniu przedstawicieli mediów ogólnokrajowych i lokalnych pozwoliło na promocję wizerunku Polski i polskich produktów wśród potencjalnych konsumentów w Chinach.





Pliki do pobrania

Lista uczestników z chińskiej strony Dnia Polsko-Chińskiego Biznesu 15 listopada 2016 r w Ambasadzie RP w Pekinie
xlsx | 12.88 MB
Pobierz
1. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Pekinie A. Siejka
pdf | 1.04 MB
Pobierz
2. Konsulat Generalny RP w Kantonie J. Jachacy
pdf | 758.19 KB
Pobierz
3. Konsulat Generalny RP w Chengdu A. Pieńkosz
pdf | 686.18 KB
Pobierz
4. Wumart Stores Inc 2016 I. Feng
pdf | 944.1 KB
Pobierz
5. JD Worldwide Introduction a. Xue
pdf | 2.22 MB
Pobierz
6. Fujian Spring Forest Food Co.Ltd A. Jie
pdf | 1.25 MB
Pobierz
7. Synomed Pharmaceutical Maspex Wadowice Ł. Artecki
pdf | 1.13 MB
Pobierz
8. Komunikacja międzykulturowa K. Harrold
pdf | 850.85 KB
Pobierz
9. China IPR SME Helpdesk C. He
pdf | 1.51 MB
Pobierz
10. Lehman Xu Lee - Due diligence Lehman Xu
pdf | 506.71 KB
Pobierz
11. Metody rozwiązywania sporów M. Prusinowska
pdf | 2.69 MB
Pobierz