Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie stoisko na targach „Leisure Fair” w Hangzhou

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Adam Ryszkowski | 2016-11-04 04:11:59
chiny, hanghzou, turystyka, wypoczynek, biżuteria, sport

W dniach 21-24 października 2016 r. na zaproszenie Biura Rady Promocji Handlu Międzynarodowego Chin (CCPIT) w Hangzhou, przedstawiciele WPHI Szanghaj uczestniczyli w 11-stych Międzynarodowych Targach Przemysłu Rekreacyjnego w Hangzhou, stolicy prowincji Zhejiang. To wydarzenie wystawiennicze miało charakter bardzo otwarty, przeznaczone było dla szerokich rzesz zwiedzających, a jego celem było zaprezentowanie mieszkańcom miasta Hangzhou i prowincji Zhejiang gamy produktów i bogatej oferty turystyczno-kulturalnej krajów, które zorganizowały tu swoje stoiska; były to takie kraje, jak m.in. Argentyna, Indie, Indonezja, Kanada, Niemcy, Polska, Rosja, Słowacja, Słowenia oraz Wielka Brytania. Przedmiotem ekspozycji były liczne wyroby, produkty i usługi bezpośrednio lub pośrednio decydujące o jakości rekreacji, hobby i wypoczynku. Mowa zarówno o sprzęcie sportowym, jak i żywności, rękodziele, preparatach i artykułach kosmetycznych, ochronie zdrowia i poprawie kondycji, łodziach i jachtach, sprzęcie biwakowym. Istotnym elemetnem targów była oferta turystyczna.

Podczas tegorocznej ekspozycji Polska dysponowała jednym z największych pawilonów narodowych. Na powierzchni 54m2 i dziewięciu stanowiskach wystawienniczych zorganizowanych przez oddział WPHI w Szanghaju swoją ofertę zaprezentowali przedstawiciele branży bursztynniczej reprezentowani przez firmy Nord Amber, Amber Ghata, Amberlique oraz Polish Legendary Amber, pracownicy WPHI na swoim stanowisku promowali polską ofertę turystyczną i eksportową (m.in. w zakresie artykułów spożywczych, komsetyków, jachtów i łodzi). Ponadto firma INM z Kielc rozpoczynająca swoją działalność w Chinach przedstawiła na swoich stoiskach autorskie technologie budowy jaskiń solnych, oraz inne produkty pochodzenia solnego (np. lampy z soli). Ekspozycja ta wzbudziła szczególne zainteresowanie vice-burmistrza miasta Hangzhou Pana Xie Shuangheng i przedstawicieli kierownictwa lokalnego oddziału CCPIT, którzy odwiedzili polskie stoisko. Uwagę zwracały także prezentowane na ekranie przygotowane przez placówkę materiały prezentujące wyczyny znanych polskich sportowców szczególnie popularnych w Chinach (np. Agnieszka Radwańska czy Robert Lewandowski).

Polska ekspozycja cieszyła się sporym zainteresowaniem odwiedzających targi, a większość zadawanych gości pytań dotyczyła:

- Atrakcji turystyczny i kosztów podróży/pobytu w Polsce,

- Procesu aplikacyjnego o wizę,

- Możliwości i ofert projektów inwestycyjnych w Polsce,

- Dostępności i rodzaju polskich produktów spożywczych (min. jabłek),

- Prezentacji ofert polskich przedsiębiorców i wydarzeń matchmakingowych.

W targach i towarzyszących tej imrpezie wydarzeniach wziął udział m.in. szef WPHI Szanghaj I Radca Andrzej Pieczonka, który spotkał się m.in. z wicemerem miasta i przedstawicielami władz gospodarczych Hangzhou, uczestniczył także w spotkaniach adresowanych do oficjalnych delegacji dyplomatycznych zorganizowanych przy okazji powyższej wystawy. W ramach tych aktywności zaprezentowano również działalność nowopowstałego Jingwei International Creative Industrial Park pełniącego funkcję centrum innowacji i nowoczesnego projektowania w Hangzhou.

Hangzhou jest znane jako jeden z najdynamiczniejszych ośrodków gospodarczych Chin, również prowincja Zhejiang jest znana z przedsiębiorczości swoich obywateli. W krajobrazie ekonomicznym miasta i prowincji dominują głównie firmy małe i średnie, aczkolwiek jest tu także szereg podmiotów znanych na świecie, by wspomnieć grupę Alibaba, producenta samochodów, firmę Geely czy wytwórce napoi – firmę Wahaha. Hangzhou jest słusznie uważane za jedno z najzamożniejszych miast wschodniego wybrzeża Chin, ze średnim PKB per capita na poziomie ponad 18 tys. USD, w porównaniu do 8.2 tys. dla całego kraju. Hangzhou jest również ważnym ośrodkiem przemysłowym (tuż za Guangzhou) z wielowiekowymi tradycjami min. w przemyśle włókienniczym (min. produkcja jedwabiu) i herbacianym. Jedną z głównych gałęzi przemysłu technologicznego jest branża IT/ICT rozwijająca się min. za sprawą wspomnianej Grupy Alibaba, której główna siedziba jest ulokowana właśnie w tej miejscowości. Uhonorowaniem działań włodarzy miasta było przyznanie Hangzhou organizacji szczytu G-20 odbywającego się we wrześniu br. w którym uczestniczyli przedstawiciele 19 największych gospodarek świata oraz Unii Europejskiej. W związku z tym wydarzeniem dalszej rozbudowie uległa spora część miasta (nowoczesna architektua centrow biznesu), jak i przybyło nowych elementów infrastruktury m.in. transportowej.

Polska jest tradycyjne postrzegana przez lokalnych przedsiębiorców jako jeden z głównych rynków zbytu w Europie, stąd sporym powodzeniem cieszą się targi China Homelife Show, które w bieżącym roku (czerwiec) zgromadziły w Warszawie ponad 1000 podmiotów / wystawców rodem z tego regionu Chin. Zhejiang staje się także kierunkiem coraz większego zainteresowania polskich eksporterów. Rosnący poziom życia mieszkańców, wzrost konsumpcji i zainteresowanie dokonywaniem zakupów towarow z importu powodują, iż jest tu rynek na szereg produktów oferowanych przez polskie podmioty (np. kosmetyki, art. spożywcze, leki, biżuteria itp.)

Opisywane targi miały charakter wizerunkowy, promowały wśród szerokich rzesz przedsiębiorców markę „Polska” na przykładzie wybranych produktów. To jedno z wydarzeń w dlugim łańcuchu działań przybliżających Chińczykom ojczyznę F. Chopina i bursztynu. Impreza potwierdziła, iż od szeregu lat rozszerza się także liczba chińskich miast, gdzie istnieją coraz bardziej sprzyjające warunki do promowania i sprzedaży artykułów „Made in Poland”. Przed targami placówka podjęła sporo działań informacyjnych dla dotarcia z informacją o targach do możliwie szerokiej rzeszy polskich eksporterów. Warto, by firmy planujące znalezienie partnera / importera w ChRL bliżej spojrzały na możliwości, jakie oferuje Hangzhou i generalnie prowincja Zhejiang. Placówka służy w tym zakresie dodatkowymi informacjami dla zainteresowanych.