.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Pierwsze przedstawicielstwo Krajowej Rady Drobiarstwa w Chinach otwarte

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Adam Ryszkowski | 2016-09-30 05:11:43
chiny, szanghaj, drób, przedstawicielstwo, krd

23 września w Szanghaju rozpoczęła działalność placówka polskiej branży drobiarskiej. Jest to kolejny ważny krok w kierunku zwiększenia eksportu krajowych wyrobów na rynek chiński. Projekt koordynuje Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, która prowadzi działania promocyjne tej branży, w tym na kontynencie azjatyckim

"Liczymy, że działalność placówki przełoży się na kontrakty biznesowe i zachęci kolejne branże do rozwijania działalności na rynkach azjatyckich, w tym chińskim" – powiedział wiceminister rozwoju Radosław Domagalski.

Jak podkreślił, inicjatywa doskonale wpisuje się w politykę współpracy Polski z Chinami, która po wizycie prezydenta Xi Jinpinga w czerwcu nabiera przyspieszenia.

"Przestrzeń do poprawy bilansu handlowego z Chinami jest bardzo duża, dlatego jesteśmy gotowi na pogłębianie współpracy handlowej oraz inwestycyjnej. Wszelkie nasze kontakty z chińskimi partnerami mają zapewnić polskim firmom szerszy dostęp tamtego rynku. W ramach międzyresortowego zespołu do spraw współpracy z Chinami pracujemy nad tym, aby tworzyć warunki do większej aktywności polskich firm na kontynencie azjatyckim" – podkreślił wiceminister Domagalski.

Przypomniał też, że od przyszłego roku przedsiębiorcy zyskają profesjonalne wsparcie w rozwijaniu eksportu i zwiększaniu inwestycji za granicą.

"Polska Agencja Handlu i Inwestycji zaoferuje firmom nowoczesne instrumenty finansowe oraz doradcze. Pakiety finansowania eksportu, które zaoferuje Grupa Polskiego Funduszu Rozwoju, wyniosą łącznie nawet 60 mld zł" – powiedział wiceszef resortu rozwoju.

Polska jest obecnie jedynym dostawcą drobiu z Europy na rynek Chin.

"W ubiegłym roku wartość eksportu rodzimych produktów drobiowych na rynek chiński przekroczyła 105 mln zł, a dzięki dalszej współpracy, zwłaszcza działaniom nowo otwartego przedstawicielstwa, może wzrosnąć nawet do 2 mld zł" – ocenił Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa.

Głównymi zadaniami placówki będą m.in. dalsza budowa i zacieśnianie relacji między polskimi producentami a przedsiębiorcami oraz instytucjami rządowymi w Chinach, a także gromadzenie i analiza danych rynkowych.