Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Najbardziej rozpoznawalne marki w Chinach

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Adam Ryszkowski | 2016-08-01 07:50:22
marka, rozpoznawalność marki, brand recognition, dove, chanel, yougov, marketing, wphi szanghaj

Chińska firma YouGov opublikowała ostatnio wyniki swojego sondażu nt. najbardziej rozpoznawalnych marek w Chinach. Sondaż odbył się w połowie 2016 r. na reprezentatywnej grupie badanych.

Do badania wybrano 750 marek dostępnych w Chinach, a pierwsza 10 najbardziej rozpoznawalnych marek to:

Miejsce 10

Tsingdao – lider przemysłu piwnego w Chinach. Wartość marki wyceniono na 11,69 mld RMB.

Miejsce 9

QQ – bardzo popularny chiński komunikator.

Miejsce 8

Jingdong (JD) – jedna z czołowych platform e-commerce w Chinach, wyspecjalizowana zwłaszcza w produktach elektronicznych i AGD.

Miejsce 7

Gree – producent sprzętu AGD.

Miejsce 6

Midea - producent sprzętu AGD.

Miejsce 5

Tmall – element platformy Taobao i część Alibaba Group, przeznaczony dla oficjalnych dystrybutorów różnego rodzaju produktów

Miejsce 4

WeChat – czołowy chiński komunikator internetowy.

Miejsce 3

Alipay – system płatnościowy wybierany przez chińskich internautów do obsługi płatności w kanałach e-commerce

Miejsce 2

Dove – marka słodyczy, okazała się jedną z najbardziej popularnych marek w Chinach. To głównie skutek zaproszenia do współpracy bardzo rozpoznawalnej w Chinach aktorki i modelki z Hongkongu Angelababy (prawdziwe imię Yang Ying), która z kolei jest najbardziej znana z małżeństwa z aktorem Huang Xiaoming, uważanym za najprzystojniejszego chińskiego mężczyznę.

Miejsce 1

Chanel – moda, artykuły luksusowe - to najbardziej rozpoznawalna marka w Chinach

 

Powyższe zestawienie pokazuje w pewnym sensie odbicie chińskiej gospodarki na początku XXI wieku. Połowa marek z pierwszej dziesiątki to usługi internetowe (QQ, JD, Tmall, WeChat i Alipay) co pokazuje jak ogromne znaczenie w Państwie Środka ma Internet i rozwijające się w jego obszarze usługi.

Dostrzegają to też polskie firmy. Firma Sante ma np. oficjalny sklep na jednej z platform internetowych, poprzez e-commerce jest też stosunkowo łatwe zamówienie polskiego mleka.

Obecność aż dwóch chińskich producentów sprzętu AGD, przy jednoczesnej nieobecności marek takich jak Siemens i Philips może być dowodem, że chińskie firmy dysponują ogromnym potencjałem i są w pełni gotowe na ekspansję światową. Przykładem może być np. inna firma AGD Hisense, której reklamy widoczne były w trakcie ostatnich mistrzostw Europy w piłce nożnej oraz Huawei, która zaprosiła do współpracy Scarlet Johanson.

Z drugiej jednak strony dwie pierwsze marki w zestawieniu związane są z Europą. W przypadku marki słodyczy Dove może to budzić pewne zdziwienie, bowiem Chińczycy nie delektują się słodyczami na miarę znaną z Europy. Efekt rozpoznawalności został więc osiągnięty dzięki znakomitej kampanii marketingowej i wykorzystaniu do promocji chińskich gwiazd ekranu. Pierwsze miejsce dla marki luksusowej Chanel zdziwienia natomiast nie budzi. Chińscy przedsiębiorcy, mimo usilnych prób zbudowania własnych marek luksusowych ciągle nie mają szans w starciu z mającymi ugruntowaną pozycję markami z Europy lub USA. Chanel to ikona w Chinach i zdecydowanie najlepszy pomysł na prezent, który można ofiarować z każdej okazji i to bez żadnych wątpliwości, czy obdarowany będzie zadowolony czy nie.