Jak donosi dzisiejsze wydanie dziennika China Daily chińscy producenci żywności zauważyli tę tendencję i dodają do swojego asortymentu zdrowe produkty, by nadążać za trendami i zapewnić swoim biznesom możliwość rozwoju w Chinach.
Tak dzieje się na przykład z deserami lodowymi. Według raportu firmy Mintel rocznie w Chinach konsumuje się 5,9 miliarda litrów lodów, czyli około 4 litry na osobę. Vivienne Li, właścicielka Vivi Dolce, jednego z największych producentów lodów w Pekinie podkreśla, że chińskie społeczeństwo wybiera naturalne, zdrowe desery typu gelato, sorbet czy jeszcze inne produkty o ograniczonej ilości tłuszczu. Wielu innych producentów deserów również zaczęło wprowadzać produkty z mniejszą ilością cukru, kalorii czy tłuszczu w Chinach.
Thibaud Andre, specjalista z Daxue Consulting podkreślił, że zdrowe desery zyskują na popularności, zwłaszcza obiecujące wydają się być mrożone jogurty. Andre zwrócił także uwagę, że innowacja typu możliwość dodania swojego własnego smaku i polewy może dać przewagę produktowi na rosnącym rynku. Amerykański producent deserów Menchie’s jest na chińskim od 14 lat. Fan Frank, dyrektor regionalny, twierdzi, że sukces firmy tkwi w doborze smaków, które odpowiadają chińskim konsumentów, jak na przykład durian czy matcha, a także szeroki wachlarz polew. Fan podkreśla, że mimo, iż Chiny posiadają największy rynek lodów na świecie, z pewnością będzie się ona nadal prężnie rozrastać.
Czyżby kluczem do serc chińskich konsumentów było zaoferowanie im zdrowych produktów, trafiających do ich smakowych upodobań?
Treść i zdjęcie: China Daily; opracowanie: Karol Zientek