Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Chińscy konsumenci sięgają po coraz zdrowszą żywność

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2016-07-08 06:24:28
chiny, pekin, wphi, żywność, spożywcze, artykuły, zdrowie, organiczna, naturalna, soki, jogurt, pieczywo, deser

Naturalna, organiczna, niskokaloryczna, niemodyfikowana genetycznie i o niskiej zawartości tłuszczy czy cukru - taka żywność zyskuje obecnie szczególną popularność w Chinach. Niezależnie czy chodzi o soki, jogurt, pieczywo czy też desery.

Jak donosi dzisiejsze wydanie dziennika China Daily chińscy producenci żywności zauważyli tę tendencję i dodają do swojego asortymentu zdrowe produkty, by nadążać za trendami i zapewnić swoim biznesom możliwość rozwoju w Chinach.

 

Tak dzieje się na przykład z deserami lodowymi. Według raportu firmy Mintel rocznie w Chinach konsumuje się 5,9 miliarda litrów lodów, czyli około 4 litry na osobę. Vivienne Li, właścicielka Vivi Dolce, jednego z największych producentów lodów w Pekinie podkreśla, że chińskie społeczeństwo wybiera naturalne, zdrowe desery typu gelato, sorbet czy jeszcze inne produkty o ograniczonej ilości tłuszczu. Wielu innych producentów deserów również zaczęło wprowadzać produkty z mniejszą ilością cukru, kalorii czy tłuszczu w Chinach.

 

Thibaud Andre, specjalista z Daxue Consulting podkreślił, że zdrowe desery zyskują na popularności, zwłaszcza obiecujące wydają się być mrożone jogurty. Andre zwrócił także uwagę, że innowacja typu możliwość dodania swojego własnego smaku i polewy może dać przewagę produktowi na rosnącym rynku. Amerykański producent deserów Menchie’s jest na chińskim od 14 lat. Fan Frank, dyrektor regionalny, twierdzi, że sukces firmy tkwi w doborze smaków, które odpowiadają chińskim konsumentów, jak na przykład durian czy matcha, a także szeroki wachlarz polew. Fan podkreśla, że mimo, iż Chiny posiadają największy rynek lodów na świecie, z pewnością będzie się ona nadal prężnie rozrastać.

 

Czyżby kluczem do serc chińskich konsumentów było zaoferowanie im zdrowych produktów, trafiających do ich smakowych upodobań?

 


Treść i zdjęcie: China Daily; opracowanie: Karol Zientek