Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Oferta artykułów konsumpcyjnych na targach w Kunshan – prowincja Jiangsu

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Adam Ryszkowski | 2016-05-24 05:57:54
kunshan, jiangsu, wphi szanghaj, artykuły spożywcze, import, eksport

Polska biżuteria bursztynowa i artykuły spożywcze to grupy produktów, które zaprezentowano na stoisku w ramach targów artykułów rynkowych w Kunshan, prowincja Jiangsu. Omawiana impreza odbyła się w dniach 19.05 – 21.05.2016 r. Idea organizacji tych targów pojawiła się parę lat temu w momencie, gdy administracja ChRL podjęła decyzję o skierowaniu większej uwagi na wzrost konsumpcji wewnętrznej, w tym towarów z importu.

Prowincja Jiangsu, granicząca od północy z Szanghajem, to jeden z najzamożniejszych obszarów Chin, szczególnie takie miasta, jak Nankin (stolica prowincji), Suzhou, Kunshan, Wuxi czy Changzhou. Targi produktów importowanych w Kunshan, mieście, które leży na obrzeżach Szanghaju, w sporej części poświęcone są prezentacji artykułów konsumpcyjnych. Na polskim stoisku swoje oferty prezentowało osiem firm z branży biżuterii bursztynowej i artykułów spożywczych (alkohole, słodycze). Polskie stoisko, które zajmowało powierzchnię 54 m.kw. prezentowało także atrakcje turystyczne naszego kraju i informacje o wyrobach kosmetycznych. Te ostatnie przybliżali gościom stoiska przedstawiciele placówki.

Prezentacja rękodzieła w Kunshan zbiegła się w czasie z pobytem w Szanghaju misji wojwództwa pomorskiego, której przewodniczył wicemarszalek tego regionu naszego kraju. Z rozmów z klientami chińskimi odwiedzającymi polskie stoisko wynika, iż wyroby z bursztynu stają się istotnym elementem rozpoznawalności naszego kraju. Zresztą z pewnością biżuteria z bursztynu łączy w sobie wiele cech, które promujemy w ChRL w w odniesieniu do naszego kraju tj. umiejętność atrakcyjnego projektowania, zmysł artystyczny, jakość i kunszt rzemiosła, kreatywność.

W czasie pobytu w Kunshan szef placówki spotkał się m.in. z chińskimi importerami artykułów spożywczych z Polski (w tym napoi alkoholowych/piwa). Podkreślono, iż zasadniczym wyzwaniem marketingowym jest wejście z polskimi produktami m.in. do dużych sieci marketów wielkopowierzchniowych w rozlicznych miastach ChRL. Niedawno zakończone działania promocyjne w ramach targów SIAL Shanghai 2016 i fakt, iż polską ekspozycję odwiedziło liczne grono przedstawicieli sieci supermarketów z Szanghaju i innych miast ChRL, sprzyjać powinny zwiększeniu zainteresowania polską ofertą eksportową, która, jak podkreślają goście targów, cechuje się wysoką jakością.

Na stoisku WPHI Szanghaj obecni byli przedstawiciele polskich firm, które prowadzą stałe działania w ChRL (zarejestrowały tu działalność gospodarczą – import i dystrybucja artykułów spożywczych). Podkreślono, iż z punktu widzenia skuteczności działań handlowych w Chinach konieczna jest coraz szersza obecność polskich podmiotów w sferze dystrybucji towarów w Chinach, tu w sporej części leży klucz do zwiększenia skali dostaw do Chin.

Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia pawilonu firmy „Happy Horse” (stworzona w oparciu o polski kapitał) w szanghajskiej strefie wolnego handlu. Ekspozycja w pawilonie obejmuje wybrane artykuły spożywcze, meble, biżuterię i wyroby ze skóry.

Placówka ściśle współpracuje z władzami gospodarczymi i zrzeszeniami przedsiębiorców prowincji Jiangsu. Kolejnym istotnym wydarzeniem będzie planowana na połowę czerwca b.r. wizyta misji wojwództwa małopolskiego (region partnerski Jiangsu).