Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie artykuły spożywcze na targach w Fuzhou

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Adam Ryszkowski | 2016-05-24 04:15:38
targi, fuzhou, wphi szanghaj, produkty spożywcze

Fuzhou, stolica prowincji Fujian, to kolejne miasto, gdzie zaprezentowano w bieżącym roku ofertę wybranych polskich artykułów spożywczych. Corocznie w maju odbywają się w tym mieście jedne z największych targów p.n. Cross-Strait Fair for Economy and Trade. W tym roku w dniach 18.05 – 22.05.2016 roku odbyła się już ich osiemnasta edycja.

Polskie artykuły spożywcze na targach w Fuzhou

 

Fujian to prowincja odgrywająca istotną rolę w najnowszej historii gospodarczej ChRL, będzie także ważnym elementem realizacji koncepcji „Pasa i Szlaku”. W Xiamen, obecnie jednym z głównych ośrodków gospodarczych prowincji, ustanowiona została pod koniec lat 70 –tych XX wieku jedna z pierwszych stref ekonomicznych w ramach polityki otwarcia ChRL realizowanej przez ówczesnego przywódcę kraju Deng Xiaoping. Fujian to istotny ośrodek kontaktów Chin ze światem jeszcze z czasów dynastii Ming. Obecnie prowincja ta jest głównym pomostem współpracy gospodarczej z Tajwanem, jak też początkiem południowej osi koncepcji „Pasa i Szlaku”. Zgodnie z decyzją administracji centralnej ChRL, w Fuzhou od szeregu miesięcy działa Strefa Wolnego Handlu, której pierwowzorem jest pilotażowa strefa funkcjonująca od paru lat w Szanghaju. Jest zatem Fuzhou coraz istotniejszym gospodarczo miejscem ChRL, z rosnącą konsumpcją wewnętrzną i szybko rozwijającą się wymianą handlową ze światem.

Argumenty te spowodowały, iż placówka zorganizowała, na zaproszenie lokalnych władz gospodarczych, stoisko na w.w targach, którego profil w całości poświęcony był promocji artykułów spożywczych. Tereny targowe w Fuzhou to największy kompleks wystawienniczy tej prowincji. W halach targowych urządzono szereg ekspozycji tematycznych, które łączył jeden element – to jest prezentacja oferty artykułów konsumpcyjnych dla chińskich odbiorców. Pokazywano luksusowe samochody, sprzęt turystyczny, meble i żywność, artykuły wyposażenia wnętrz i odzież.

Polska ekspozycja mieściła się w hali p.n. 21st Centrury Silk Road Products Exhibition. Wspólnie z chińskimi importerami polskich produktów przygotowano stoisko obejmujące takie artykuły, jak słodycze, chrupki śniadaniowe, alkohole, wyroby czekoladowe. Pięciodniowa impreza, największe coroczne wydarzenie wystawiennicze Fujian obfitowała zarówno w sesje spotkań B2B, jak i dni otwarte dla lokalnych klientów (B2C – w weekend). Poza stoiskiem przygotowanym przez placówkę, polskie produkty obecne były w ramach ofert przygotowanych przez dystrybutorów chińskich, którzy prezentowali swe oferty w innych halach kompleksu wystawienniczego Fuzhou. Produkty obecne na targach a „made in Poland” to poza wspomnianymi już artykułami, także mleko i artykuły mleczarskie, ciastka i pieczywo cukiernicze, soki owocowe.

 

W czasie pobytu w Fuzhou szef WPHI spotkał się z przedstawicielami firm importujących m.in. artykuły dla dzieci. W kontekście liberalizacji polityki demograficznej ChRL, sektor zaopatrujący najmłodszych obywateli Chin będzie się szybko rozwijał. Dla polskich dostawców mleka i wyrobów mlecznych, odżywek dla dzieci, przetworów owocowo- warzywnych itp. to istotna szansa na zwiększenie dostaw. Obecność wielu produktów na wspomnianych targach potwierdza, iż polski żywność zaczyna docierać do szeregu miejsc Chin, w których była ona dotychczas nieznana. Szef WPHI odwiedził także placówki handlowe na terenie strefy wolnego handlu w Fuzhou, które posiadają w ofercie m.in. polskie produkty np. lody firmy „Grycan” czy produkty firmy „Bakalland” czy „Sante”. Przedmiotem rozmów były dalsze plany promocyjne, w tym imprezy targowe, w których polskie towary mogłyby być promowane jeszcze w bieżącym roku, (np. targi FHC w Szanghaju - listopad 2016). Lokalni importerzy potwierdzili, iż bardzo udanym wydarzeniem były majowe targi SIAL 2016 w Szanghaju, które przyczyniły się do znacznego zwiększenia rozpoznawalności polskiej oferty eksportowej w Chinach.

Rozmawiano także o najskuteczniejszych formach promocji polskiej żywności w sferze off-line i on-line. Szef WPHI potwierdził, iż jednym z kierunków działalności promocyjnej, który prowadzony jest od paru lat, jest wychodzenie z ofertą eksportową do szeregu miast i aglomeracji poza tradycyjnymi chińskimi ośrodkami typu Szanghaj, Pekin czy Kanton. W bieżącym roku artykuły spożywcze prezentowaliśmy już m.in. w Huaibei (prowincja Anhui), Yiwu (prowincja Zhejiang), omawianym Fuzhou, Kunshan (prowincja Jiangsu), w planie ekspozycje w Ningbo, Nankinie czy Hangzhou. Te wszystkie działania, prowadzone przy wsparciu polskich firm i ich chińskich partnerów, zdecydowanie przyczyniają do znacznej popularyzacji polskiej oferty artykułów spożywczych w Chinach. Istotną rolę informacyjną odgrywa także strona redagowana przez WPHI Szanghaj pod adresem: www.polandinchina.com

Z bezpośrednich rozmów z klientami odwiedzającymi polskie stoisko wynika, iż żywność znad Wisły jest wciąż dużą nowością na rynku. Najbardziej rozpoznawalne są marki polskich zakładów mleczarskich, natomiast dominuje, szczególnie wśród młodych Chińczyków, zainteresowanie dotychczas „mało znanymi markami” – np. słodyczami. Na polskim stoisku chińscy klienci mogli np. skosztować polskich wyrobów czekoladowych, herbatników czy chrupek.

Kolejnym istotnym wydarzeniem promocyjnym w prowincji Fujian będą coroczne targi handlowo – inwestycyjnej CIFIT Xiamen, które odbędą się na początku września.