Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Chiny liderem rynku technologii w Azji

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patryk Popczyk | 2016-06-07 08:10:13
nowe technologie, it/ict

Według Consumer Technology Association (CTA) Chińczycy są liderami w regionie Azji i Pacyfiku w zakresie nabywania zaawansowanych technologicznie produktów przez Internet. Wyniki badań przeprowadzonych przez CTA wskazują, iż w Chinach do 2018 roku odbędzie się ponad połowa transakcji światowego handlu elektronicznego.

Smartfony są najczęściej nabywanym urządzeniem hi-tech w Chinach. Zaraz za nimi w rankingu plasują się: komputery stacjonarne, laptopy, aparaty cyfrowe oraz słuchawki.

Według danych iResearch wartość sprzedaży online, tak zwanych produktów 3C (computer, communication i consumer electronics), osiągnęła wartość 168 miliardów juanów w pierwszej połowie ubiegłego roku. 59,2% rynku handlu elektronicznego w Chinach posiada JD.com, natomiast 27,1% należy do Tmall.

Z kolei według raportu Morgan Stanley rosnąca popularność smartfonów w małych miastach i obszarach wiejskich pociągnęła za sobą wzrost popularności handlu elektronicznego w Chinach. Według Steve’a Koeniga, dyrektora działu badań rynku CTA, zarówno chińskie firmy technologiczne, jak i chińscy konsumenci odgrywają kluczową rolę w światowej gospodarce. Należy, w tym kontekście zauważyć, że wiele chińskich firm produkujących smartfony wprowadziło specjalne strategie sprzedaży, które umożliwiają zakup wybranych modeli telefonów tylko przez Internet.

eMarketer, firma specjalizująca się w badaniach rynku, podała jednocześnie, iż w 2018 wartość handlu elektronicznego w Chinach wzrośnie o 133%, do 1,568 biliona dolarów, z 672 miliardów w zeszłym roku. Przewiduje się również, że wartość światowego handlu elektronicznego wzrośnie do 2018 roku o 80 procent, osiągając 3,015 biliona dolarów, w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy wyniosła 1,671 biliona dolarów.

 

Źródło: http://www.scmp.com/tech/china-tech/article/1945563/china-leads-asian-consumption-technology