Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



WPHI wspiera promocję polskiej wódki w Chinach

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Użytkownik | 2016-02-24 03:45:27
alkohol, wódka, promocja

Polscy producenci i eksporterzy wódki wzięli udział w organizowanym 16 listopada br. w Ambasadzie RP w Pekinie wydarzeniu promującym mocne alkohole z Unii Europejskiej posiadające tzw. Chronione Oznaczenia Geograficzne, inaczej GI.

Podczas tego wydarzenia odbyły się liczne seminaria – dla producentów i eksporterów alkoholi z Unii Europejskiej oraz oddzielnie dla importerów i dystrybutorów alkoholi w Chinach oraz przedstawicieli hoteli, pubów i sklepów, a także chińskich mediów. Nie mogło tez zabraknąć próbowania drinków i koktajli zawierających alkohole GI oraz sesji bezpośrednich rozmowów między eksporterami, a chińskimi firmami handlowymi.

Seminaria otworzył swoim przemówieniem Ambasador RP w Pekinie Pan Mirosław Gajewski. W wydarzeniu wzięli udział także przedstawiciele Stowarzyszenia Polska Wódka, które zrzesza polskich producentów posiadających certyfikat GI Polska Wódka. Prezes tego stowarzyszenia Pan Andrzej Szumowski wygłosił przemówienie o polskiej wódce – o jej historii i tradycjach z nią związanych.

Dzięki obecności polskich producentów i eksporterów, którzy zaprezentowali liczne wyroby, patronatowi Ambasadora RP w Pekinie, wsparciu ze strony Stowarzyszeniu Polska Wódka oraz inicjatywie i koordynacji ze strony WPHI w Pekinie polska wódka był najszerzej reprezentowanym i promowanym alkoholem z Unii Europejskiej.

Wydarzenie to jest jednym z szeregu działań podnajmowanych i wspieranych przez WPHI w Pekinie. W ramach tych działań polskie wódki są promowane na specjalnych stoiskach w sieciach handlowych w Pekinie – które także odbywają się w ramach kampanii „Smaki Europy”. Ponadto WHPI w Pekinie zorganizowało stoisko promocyjne dla polskich producentów i eksporterów wódki na targach World of Food w Pekinie (18-20 listopada br.).

Zdaniem WPHI w Pekinie promocja polskiej wódki w Chinach jest szczególnie ważna z uwagi na wciąż niewystarczającą rozpoznawalność Polski w tym kraju oraz stosunkowo niski eksport wódki z Polski do Chin. Rozpoznawalność można zwiększyć kładąc nacisk na promocje produktów związanych z danym krajem oraz posiadającym długa tradycję i historię – Polska jest największym w Unii Europejskiej i czwartym na świecie producentem wódki, której historia w naszym kraju sięga XV wieku. Mimo tak wysokiej produkcji polska jest zaledwie 7 eksporterem wódki z Unii Europejskiej do Chin.