Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Oferta branży meblarskiej podczas 21 edycji targów „China International Furniture Expo” 2015.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Maria Ryszkowska | 2015-11-27 03:10:40
aktualności

Dnia 12 września br. w Shanghai New Int’l Expo Centre zakończyła się kolejna - 21 edycja China International Furniture Expo (Furniture China 2015) - jednej z kluczowych imprez wystawienniczych na świecie.

Dnia 12 września br. w Shanghai New Int’l Expo Centre zakończyła się kolejna - 21 edycja China International Furniture Expo (Furniture China 2015). Współorganizatorami targów były: China National Furniture Association (CNFA) – Chińskie Narodowe Stowarzyszenie Meblarskie oraz Shanghai UBM Sinoexpo Int'l Exhibition Co., Ltd.

Targi mają renomę jednej z kluczowych imprez wystawienniczych na świecie, w tym najważniejszej imprezy wystawienniczej w Azji, której liczba odwiedzających na przestrzeni ostatnich lat odnotowuje średni wzrost o ok. 20%. Oferta prezentowana na targach, to przede wszystkim popisowe produkty designerskich talentów, meble biurowe – głównie krzesła, meble wypoczynkowe i salonowe oraz nowe rozwiązania funkcjonalne, dla najróżniejszego typu wnętrz i przestrzeni publicznych (stadiony, restauracje), a także związane z wypoczynkiem na świeżym powietrzu.

Tegoroczna edycja targów została podzielona na 7 części tematycznych:

- współczesne wyposażenie wnętrz, meble klasyczne, meble domowe, meble ogrodowe i meble użyteczności publicznej, meble biurowe, Klaster Przemysłu Meblarskiego Chin, Design.

W tym roku dużą część wystawy zajmowały zestawy mebli sypialnianych oraz wypoczynkowych – fotele, kanapy, wersalki, narożniki. Zdecydowanie większą, niż w ubiegłym roku przestrzeń wystawienniczą zajmowały również meble relaksacyjne, wyposażone w urządzenia wykonujące masaż ciała – fotele, krzesła, łóżka. Oferta ta skierowana jest nie tylko do starszego pokolenia Chińczyków ale również do ludzi młodych, spędzających większość czasu pracy w pozycji siedzącej.

W porównaniu do ubiegłorocznej edycji targów, w tym roku zdecydowanie mniej licznie prezentowała się grupa przedsiębiorców oferujących meble dziecięce - sypialniane oraz szkolne. Wystawcy w tej kategorii pochodzili głównie z Tajwanu oraz Chin. Powodzeniem cieszyły się meble dziecięce prezentujące nowe rozwiązania użytkowe, nowy design, wyprodukowane na bazie naturalnego drewna.

Furniture China to jedne z największych międzynarodowych targów branży meblarskiej w Azji. Tegoroczna edycja gościła aż 9 pawilonów narodowych: francuski, belgijski, hiszpański, malezyjski, indonezyjski, singapurski, koreański, turecki i australijski. Zdecydowana większość wystawców pochodziła jednak z Chin, głównie z Prowincji Guangdong, He Bei, Shandong, Fujian, Jiangsu, jak również z Szanghaju i Pekinu.

W targach Furniture China już nie po raz pierwszy w roli wystawcy uczestniczyli także reprezentanci z Polski. Przedstawiciele WPHI Szanghaj mieli okazję odwiedzić polskie stoisko firmy Agata Export (www.agataexport.eu), która na dużej powierzchni wystawienniczej prezentowała meble sypialniane (łóżka, szafki nocne), jak również meble salonowe (meblościanki, stoły i krzesła). Meble ozdabiały dodatkowo gustownie dobrane elementy dekoracji wnętrz. Reprezentanci firmy Agata Eksport oceniają swój występ na targach jako udany, także pod kątem zawieranych relacji biznesowych. Polskie stanowisko zostało urządzone z dbałością nie tylko o odpowiedni wystrój prezentowanego wnętrza. Firmę reprezentowała wykwalifikowana chińska kadra zarządzająca, która aktywnie zachęcała publiczność do zapoznania się z materiałami promocyjnymi oraz współuczestniczyła w rozmowach biznesowych. Bez wątpienia polskie stoisko znajdowało się w jednej z najdogodniejszych i najliczniej odwiedzanych przez publiczność lokalizacji. Jak twierdzą przedstawiciele firmy Agata Export, targi Furniture China są cenne nie tylko ze względu na możliwość zaprezentowania oferty szerokiej publiczności chińskiej ale także uwzględniając ugruntowany silny - międzynarodowy charakter targów, stanowią doskonałą okazję do promowania polskiej branży meblarskiej na obszarze całego rynku azjatyckiego. Targi odwiedza liczna grupa biznesmenów przybywających z najważniejszych krajów tego obszaru – Singapuru, Filipin, Tajlandii, Korei, Tajwanu, Indii, Wietnamu poszukujących nowych inspiracji oraz kanałów do podejmowania współpracy w tej branży w różnych obszarach świata.

Liczba odwiedzających targi podczas 4 dni trwania ekspozycji wyniosła ponad 307 tyś. osób reprezentujących ponad 144 krajów i regionów. W wydarzeniu wzięło udział około 2500 przedsiębiorstw meblarskich.

Poziom targów dodatkowo wzmacniały fora tematyczne, konferencje i wydarzenia promocyjne, jak np. Shanghai Home Design Week – tydzień poświęcony wyposażeniu wnętrz, który zgromadził ponad 500 firm meblarskich oraz designerskich.

Wśród kluczowych forów należy wymienić:

- "Asian Furniture Development Forum",

- "China Furniture Industrial Clusters Conference",

- "China O2O Conference" ,

- "China Furniture & Household Design Conference".

Ponadto 8 dodatkowych forów tematycznych zorganizowanych w holu E8B, zgromadziło ponad 2000 uczestników. 

Ciekawą część targów stanowiła ekspozycja klastra przemysłu meblowego. Zakłady produkcji mebli zaprezentowały w nim najnowsze maszyny oraz urządzenia, jak również całe technologiczne taśmy produkcyjne zajmujące się wytwórczością poszczególnych elementów mebli: nóg, blatów, drzwi, elementów dekoracyjnych…

Targi China International Furniture Expo to z pewnością wydarzenie godne uwagi, dające eksporterom szansę zaprezentowania swojej oferty i zawarcia kontaktów biznesowych z inwestorami z rynku chińskiego i z pozostałych rynków azjatyckich. To także doskonała okazja do zapoznania się z nowymi trendami w designie oraz do promowania talentów specjalizujących się w projektowaniu elementów wyposażenia wnętrz. Pragniemy gorąco zachęcić polskich producentów i eksporterów mebli, które cechują się śmiałym, niebanalnym projektem do odwiedzenia targów Furniture China, jak również głównych salonów meblowych w Szanghaju. Będzie to z pewnością doskonała okazja do zapoznania się z trendami panującymi na zamożnym rynku obszaru Chin wschodnich i południowych. Z pewnością w przypadku mebli  połączenie nowoczesnego projektu z jakością wykonania i solidnością naturalnych materiałów (drewno) może być interesującym argumentem dla chińskich klientów klasy średniej i wyższej.

Polskich producentów zachęcamy ponadto do zapoznania się z szeroką analizą na temat rynku meblarskiego w Chinach, która została przygotowana na zlecenie WPHI (w załączniku do poniższego linku): https://shanghai.trade.gov.pl/pl/przewodnik/article/detail,983,Raporty_branzowe_nt_rynku_chinskiego.html.

Uzupełnieniem targów China Furniture 2015 były organizowane w dniach 17-19 września br. na tym samym obszarze wystawienniczym targi – Interiorlifestyle China. Jest to stosunkowo niewielkie, natomiast znaczące, szczególnie w branży artykułów wyposażenia kuchennego i nowego designu wydarzenie skupiające chińskich oraz zagranicznych wystawców specjalizujących się w projektowaniu. Tegoroczna edycja targów gościła reprezentantów z Czech, Francji, Niemiec, Hong Kongu, Włoch, Japonii, Rosji, Tajwanu, Turcji a także z Chin. W ramach 2 holi targowych zgromadzono najnowsze projekty designerskie prezentujące dobra konsumpcyjne, produkty użytku domowego, pięknie zdobioną regionalną ceramikę oraz najnowocześniejszy sprzęt kuchenny. Ze względu na profil targów, jest to z pewnością wydarzenie skierowane wyłącznie do producentów specjalizujących się w unikatowych produktach, jak również do miłośników nowoczesnego designu, szczególnie w obszarze drobnych przedmiotów użytku domowego.

Szanghaj realizuje swoje aspiracje co do wzmocnienia swojej pozycji jako azjatycka stolica nowoczesnego projektowania. Placówka WPHI w działalności promocyjnej akcentuje ten element zabiegając o to, by w czasie imprez wystawienniczych prezentowane były np. kolekcje biżuterii bursztynowej, ceramiki, czy szkła artystycznego. Biżuteria bursztynowa jest kwintesencją cech polskiej oferty, które szczególnie promujemy w Chinach, tj. tradycji sztuki rzemieślniczej połączonej z nowoczesnymi wyzwaniami rynku i pomysłami projektanckimi.

 

Zdjęcia z targów Furniture China 2015:

 

 

 

 

 

Stanowsko firmy Agata Export:

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia z targów InteriorLifestyle China: